Yes! Etos opnieuw Beste Drogist van Nederland

We zijn voor de zesde keer verkozen tot Beste Drogist van Nederland. Met een gemiddeld rapportcijfer van een dikke 8 worden we het best beoordeeld door consumenten. Wow, wat zijn we ontzettend trots! We bedanken iedereen die op ons heeft gestemd.

Uit onafhankelijk onderzoek van GfK onder 6.000 consumenten kwam naar voren dat Etos van alle landelijke drogisterijketens de beste is in aantrekkelijke aanbiedingen, keuze drogisterij artikelen, kwaliteit van artikelen en netheid van de winkel.

Beste drogist

Etos scoorde bij het onderzoek in het bijzonder een hogere waardering t.o.v. vorig jaar op de aspecten aantrekkelijke aanbiedingen, deskundigheid personeel en keuze in artikelen.

PERSBERICHT

GfK: Etos best gewaardeerde drogisterij

Hilversum, 21.03.2017

Uit het GfK Formule Rapport blijkt dat Etos dit jaar door de consument is uitgeroepen tot best gewaardeerde drogisterij. Met een gemiddeld rapportcijfer van een 8.06 wordt de Etos het best beoordeeld door de consument. Op de aspecten 'netheid van de winkel' (8.42), 'kwaliteit van artikelen' (8.28), 'keuze drogisterij artikelen' (8.01) en 'aantrekkelijke aanbiedingen' (7.99) wordt Etos het hoogste gewaardeerd. Zojuist heeft Etos de award in ontvangst mogen nemen. Vorig jaar was drogisterij D.I.O. de nr 1.

Erkenning vanuit de consument

De best gewaardeerde drogisterij is een erkenning vanuit de consument. Vijf drogisterijformules werden door hun eigen klanten beoordeeld op acht verschillende aspecten: deskundigheid personeel, keuze drogisterijartikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen.

Vooral op de aspecten 'aantrekkelijke aanbiedingen' (7.6 in 2016 versus 8.0 in 2017), 'deskundigheid van personeel' en 'keuze in drogisterijartikelen' (beide 7.7 in 2016 en 8.0 in 2017) kreeg Etos een hogere waardering ten opzichte van vorig jaar.

Jan-Derek Groenendaal, General Manager bij Etos nam de titel erg blij in ontvangst in Nieuwegein, waar Etos met alle 500 winkelmanagers bijeen was. "We wilden deze titel heel graag terug en zijn blij dat we op alle aspecten zijn verbeterd, daar hebben we ook hard voor gewerkt. Al deze mensen in de zaal maken in de winkel het verschil en zetten de klant centraal. We zijn heel blij met een gemiddelde waardering van een dikke 8 en ook met het feit dat de klant ziet dat we scherpe en relevante promoties hebben neergezet", aldus Jan-Derek Groenendaal.

Het onderzoek

In totaal onderzocht GfK de waardering van circa 1200 winkelbezoeken van vijf verschillende drogisterijformules op een achttal aspecten. Een uitgebreider verslag van het onderzoek wordt gepubliceerd in het aprilnummer van vaktijdschrift Careality. De best gewaardeerde drogisterij maakt dit jaar voor het eerst onderdeel uit van het GfK Formule Rapport.

Over GfK

GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

Bron: GfK Formule Rapport