Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over Etos? Lees dan de veelgestelde vragen. Heb je een gezondheidsvraag? Ga dan naar je huisarts of een Etos-winkel bij jou in de buurt voor persoonlijk advies.

Veelgestelde vragen over Etos

Wat is het correspondentieadres van Etos?
Etos
Postbus 3101
1500 HE Zaandam

Wat is het bezoekadres van Etos?
Het bezoekadres van Etos is:
Provincialeweg 11 in Zaandam.

Wat is het telefoonnummer van Etos?
Je kunt Etos op de onderstaande telefoonnummers bereiken. Etos is bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur.

  • Etos Consumentenservice: (075) 6594245.
  • Hoofdkantoor Etos: (075) 6599111. Ook voor leveranciersvragen.


Je kunt je vraag ook stellen door het contactformulier in te vullen.

Hoeveel winkels heeft Etos?
Etos heeft ruim vijfhonderd winkels, verspreid over heel Nederland.

Is er een Etos-winkel bij mij in de buurt?
Klik op onderstaande link om te kijken of er een Etos-winkel bij jou in de buurt is.

Zoek een Etos-winkel

Hoeveel mensen werken bij Etos?
In totaal werken er ongeveer 2.500 mensen bij Etos.

Wil je meer weten over Etos Franchise?
Volg onderstaande link voor meer informatie over Etos Franchise.

Lees meer over Etos Franchise

Werken bij Etos

Waar vind ik de vacatures en hoe kan ik solliciteren?
Kijk voor een actueel overzicht op de Etos vacaturesite. Heb je interesse in een functie in één van onze winkels? Informeer dan naar de mogelijkheden bij een Etos-winkel bij jou in de buurt.

Heeft Etos ook stageplaatsen op het kantoor in Zaandam?
Ja, af en toe zijn stageplaatsen beschikbaar. De eventuele vacatures hiervoor vind je op de Etos vacaturesite. Een open sollicitatie is natuurlijk ook mogelijk. Stuur deze naar onderstaand adres.

Etos bv
Afdeling P & O
Postbus 3101
1500 HE Zaandam

Etos Actiefolder

Hoe vaak verschijnt de Etos Actiefolder?
De Etos Actiefolder verschijnt één keer per twee weken. De folder wordt alleen verspreid in regio's waar zich één of meer Etos-winkels bevinden. Je kunt de Etos Actiefolder ook online bekijken.

Bekijk de digitale versie van de Etos Actiefolder

Ik heb geen Etos Actiefolder ontvangen. Wat moet ik doen?
Woon je niet bij een Etos-winkel in de buurt? Dan krijg je helaas geen folder in de bus. Meld je in dat geval aan voor de Etos nieuwsbrief. Dan ben je altijd als eerste op de hoogte van alle aanbiedingen. Je kunt ook de digitale Actiefolder op onze website bekijken. Woon je wel bij een Etos-winkel in de buurt, maar krijg je de folder niet in de bus? Neem dan contact op met Etos via het volgende telefoonnummer: (075) 6594245.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Kan ik de aanbiedingen van Etos ook per e-mail ontvangen?
Ja, dat kan via onze nieuwsbrief. We hebben twee varianten: een algemene nieuwsbrief en één specifiek met baby aanbiedingen. De algemene nieuwsbrief ontvang je elke zondag vóór de start van een nieuwe actieperiode. In deze nieuwsbrief hebben we de beste aanbiedingen en de nieuwste producten voor je geselecteerd. Je kunt dan ook al door de digitale Actiefolder bladeren, met alle aanbiedingen. In de Superbaby nieuwsbrief hebben we de beste baby aanbiedingen voor je geselecteerd. Deze ontvang je elke vrijdag vóór de start van een nieuwe actieperiode.

Meld je aan voor de Etos nieuwsbrief

Meld je aan voor de Superbaby nieuwsbrief

Een artikel dat in de Actiefolder staat, is uitverkocht. Hoe kan dat?
Veel mensen gaan na het lezen van de Actiefolder direct naar de winkel om hun slag te slaan. De voorraden van deze aanbiedingen zijn soms beperkt. Het kan dus voorkomen dat een artikel snel uitverkocht is. Wanneer een artikel is uitverkocht dat standaard in het assortiment zit, kun je vragen naar de actiecheque. Met de actiecheque kun je het betreffende artikel op een later tijdstip voor de actieprijs kopen. Bij eenmalige partijen en acties waarbij in de folder 'OP=OP' staat kun je geen gebruik maken van een actiecheque.

Gelden er nog voorwaarden op de aanbiedingen in jullie folder?
Bij elke actie geldt: alle combinaties zijn mogelijk en per combinatie kan de prijs verschillen; mini's en cadeausets lopen niet mee. Bij acties van Etos eigen merk-producten lopen mini's en voordeelselectie niet mee. De acties uit de folder zijn niet geldig in combinatie met andere kortingen, zoals reeds afgeprijsde artikelen.

Etos Superbaby

Wat houdt het Superbaby spaarprogramma van Etos in?
Het Superbaby spaarprogramma is een aantrekkelijk spaarsysteem voor ouders die regelmatig babyproducten kopen. Hiermee spaar je voor kassakorting of gratis producten. Vraag in de winkel naar de informatiefolder en de spaarkaart.

Lees meer over het Superbaby spaarprogramma

Hoe werkt het Superbaby spaarprogramma?
Bij elke besteding van € 5 aan babyproducten krijg je een Superbaby spaarsticker. Bij vijftien stickers is je spaarkaart vol. Heb je een volle spaarkaart? Dan kun je kiezen uit diverse gratis spaarcadeaus of een contante korting van € 2,50 op je aankoopbedrag.

Bekijk de algemene voorwaarden van het Superbaby spaarprogramma

Is er een nieuwsbrief voor baby's waar ik me voor aan kan melden?
Ja, de Superbaby nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief hebben we de beste baby aanbiedingen voor je geselecteerd. Deze ontvang je elke vrijdag vóór de start van een nieuwe actieperiode.

Meld je aan voor de Superbaby nieuwsbrief

Ik heb babyvoeding gekocht, maar toch kreeg ik voor deze aankopen geen spaarzegels. Waarom niet?
Superbaby spaarstickers mogen wettelijk niet worden uitgegeven bij aankoop van (homeopathische) geneesmiddelen en flesvoeding 0-6 maanden.

Wat is een Zwanger- of Baby Box en hoe kan ik deze aanvragen?
De Zwanger Box is een doos boordevol producten en speciale aanbiedingen zit waar je als aanstaande moeder écht iets aan hebt. In de Baby Box vind je nuttige en leuke producten die speciaal voor je kindje zijn. Klik op onderstaande link om de Zwanger- en Baby Box aan te vragen.

Meld je aan voor de Zwanger- en Baby Box

Lees meer over de Zwanger- en Baby Box

Tot welke week van mijn zwangerschap kan ik de Zwanger- en Baby Box aanvragen?
Je kunt de Zwanger Box tot de 34e week van je zwangerschap aanvragen. Meld je je na die tijd aan? Dan krijg je alleen de Baby Box. Je ontvang een ophaalkaart waarmee je de Baby Box op kunt halen bij een Etos bij jou in de buurt.

Ik heb een vraag over de Zwanger- en Baby Box. Waar kan ik terecht?
Voor vragen over de Zwanger- en Baby Box ga je naar de website van Ouders van Nu. Of bel je naar Ouders van Nu op het nummer (088) 5500183.

Air Miles

Kan ik bij Etos Air Miles sparen?
Ja, voor elke € 2 die je bij Etos besteedt, ontvang je één Air Mile. Op de volgende producten ontvang je geen Air Miles:

  • Geneesmiddelen
  • Flesvoeding 0-6 maanden
  • Cadeaubonnen
  • Producten die je tegen inwisseling van Air Miles koopt

Waarom krijg ik geen Air Miles bij aankoop van geneesmiddelen en flesvoeding 0-6 maanden?
Het is wettelijk niet toegestaan om korting te geven op deze artikelen.

Kan ik bij Etos ook producten kopen met Air Miles?
Etos heeft regelmatig aanbiedingen met Air Miles. Je kunt dan tegen inlevering van Air Miles en een bijbetaling producten kopen. Kijk voor actuele aanbiedingen in onze winkel, lees de Etos Actiefolder of bezoek de Air Miles-website.

Wanneer worden mijn Air Miles bijgeschreven?
Aan het eind van elke week worden de Air Miles vanuit Etos doorgestuurd naar Air Miles. Daarna duurt het ongeveer twee weken voordat de Air Miles op je overzicht zijn bijgeschreven.

Winacties

Is dit een actie van Etos?
Er zijn regelmatig winacties in omloop via Facebook, e-mail, overige smartphone-applicaties of SMS die niet afkomstig zijn van Etos. Veelal wordt hierin een waardebon aangeboden van Etos ter waarde van € 100, € 250 of € 500. In deze zogenaamde 'phishing-acties' worden onze naam en ons logo misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Doe hier niet aan mee, het gaat om oplichterij.

Officiële e-mails van Etos kun je altijd herkennen aan de afzender met het mailadres @nieuwsbrief.etos.nl. Winacties van Etos op Facebook zijn altijd direct gelinkt aan onze Facebookpagina www.facebook.com/etosonline of linken door naar onze website www.etos.nl.

De website van Etos is te herkennen aan de naam: deze begint altijd met www.etos.nl.

Etos producten

Kan ik Etos producten ook online kopen?
Een groot deel van het Etos assortiment is verkrijgbaar bij www.ah.nl/etos. Het minimale bestelbedrag bij www.ah.nl/etos. bedraagt 70.- exclusief bezorgkosten, servicekosten en statiegeld, met uitzondering voor bestellingen die worden opgehaald bij Pick Up Points, hiervoor geldt geen minimum bestelbedrag. Indien dit expliciet op www.ah.nl/etos. staat aangegeven, geldt voor bepaalde producten geen minimaal bestelbedrag.

Wat kan ik doen als ik ontevreden ben over een product?
Ben je niet tevreden over de kwaliteit van een Etos-product? Ga dan terug naar de winkel. Je krijgt dan een nieuw product of je geld terug. Je helpt ons bovendien als je het contactformulier invult, dan kunnen wij hier ook een melding van maken bij onze kwaliteitsafdeling en bij de leverancier. Vermeld hierbij ook de streepjescode, de batch code (de cijfers naast, boven of onder de streepjescode) en de Etos-winkel waar je het product gekocht hebt.

Zijn de Etos cosmeticaproducten dierproefvrij?
Vanaf 11 maart 2013 zijn alle make-up en persoonlijke verzorgingsproducten in Europa dierproefvrij. Europese regelgeving stelt dat het verboden is om make-up en persoonlijke verzorgingsproducten te verkopen waarvan de grondstoffen na 11 maart getest zijn op dieren. De veiligheid van de ingrediënten van make-up en persoonlijke verzorgingsproducten wordt nu aan de hand van alternatieve testmethoden gegarandeerd.
Voor eindproducten was het doen van dierproeven in de EU vanaf 2004 verboden en in Nederland zelfs al vanaf 1997.

Ga naar de website van de Nederlandse Cosmetica Vereniging

Zijn de Etos producten veganistisch?
Al onze eigen merk verzorgingsproducten zijn vrij van dierlijke grondstoffen. In sommige producten worden wel door dieren geproduceerde stoffen toegepast, zoals melk (Lac), honing (Mel), bijenwas (Cerca Alba) en wolwas (Lanolin).

Op het etiket van het product kan je lezen welke stoffen er in het product zijn verwerkt. Omdat cosmetica producten veel worden aangepast is dit de beste manier om te kijken welk product je wilt gebruiken.

Mijn kind is een knuffel kwijt die ik bij Etos heb gekocht. Hebben jullie nog zo'n knuffel?
Het is niet mogelijk om knuffels uit ons assortiment na te bestellen. Check onze winkels regelmatig om te kijken of er toevallig nog een exemplaar is. Of plaats een oproep op onderstaande website.

Ga naar de website www.knuffelsite.nl

Etos Cadeaukaart

Voor welke bedragen zijn de Etos Cadeaukaarten verkrijgbaar?
De Cadeaukaart is verkrijgbaar voor elk bedrag tussen de 5 en 150 euro. Elke kaart kan je één keer opwaarderen.

Moet ik het bedrag op de Cadeaukaart in één keer besteden?
Nee, het bedrag dat op de Cadeaukaart staat kun je in meerdere keren besteden. Zolang er nog tegoed op de kaart staat, blijft dit geldig.

Hoe weet ik hoeveel geld er (nog) op mijn Cadeaukaart staat?
Het saldo van de Cadeaukaart kun je opvragen in elke Etos-winkel.

Ik heb nog een Etos Cadeaubon, zijn die nog geldig?
Etos Cadeaubonnen blijven onbeperkt geldig.

Verkoopprijzen bij Etos

De prijzen van onze artikelen zijn dynamisch. Regelmatig verlagen wij de prijzen van onze producten. Het kan echter ook voorkomen dat een prijs wordt verhoogd. Dit kan aan verschillende factoren liggen, zoals een verhoging van de grondstof- of transportprijzen of een verandering van de prijs in de totale drogisterijmarkt. Etos is net zo scherp geprijsd als andere service-drogisten. Ben je op zoek naar een goedkoper alternatief dan helpen onze medewerkers je graag in de winkel.

Verkoopprijzen bij Etos

Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren?
Je kunt een ongebruikt artikel, op vertoon van de kassabon, ruilen voor een ander artikel of je geld terug krijgen. Heb je deze aankoop met een cadeaukaart gedaan? Dan zetten wij het bedrag weer terug op de cadeaukaart. Als je geen kassabon hebt, kun je het artikel ruilen voor een ander artikel of je ontvangt een cadeaukaart met de waarde van het aankoopbedrag terug.
Er is geen termijn vastgesteld waarbinnen je kunt terugbrengen of ruilen, dit kan dus altijd bij Etos.

Wat kan ik doen als ik ontevreden ben over een product?
Ben je niet tevreden over de kwaliteit van een Etos-product? Ga dan terug naar de winkel. Je krijgt dan een nieuw product of je geld terug. Je helpt ons bovendien als je het contactformulier invult, dan kunnen wij hier ook een melding van maken bij onze kwaliteitsafdeling en bij de leverancier. Vermeld hierbij ook de streepjescode, de batch code (de cijfers naast, boven of onder de streepjescode) en de Etos-winkel waar je het product gekocht hebt.

Verpakkingen

Geeft Etos vanaf 1 januari 2016 nog gratis plastic tasjes weg?
Vanaf 1 januari 2016 is de wetgeving veranderd waardoor het meegeven van gratis plastic tasjes niet meer is toegestaan. Het achterliggende doel is om zwerfvuil tegen te gaan en verspilling van grondstoffen te voorkomen. Omdat Etos waarde hecht aan het milieu, gaan wij per januari 2016 onze plastic tasjes verkopen. Je kunt een klein tasje kopen voor 10 cent en een middelgroot tasje voor 15 cent. Je mag natuurlijk ook altijd zelf een tas meenemen. Ook is het mogelijk om voor 99 cent een duurzame tas aan te schaffen.

Pakt Etos mijn cadeautje ook in?
Al jouw cadeautjes worden op verzoek prachtig ingepakt door onze medewerkers in de winkel. Op onze cadeaupagina lees je hier meer over.

Andere vraag?

Staat jouw vraag er niet tussen?
Vul dan het contactformulier in.

Naar het contactformulier