medicijnen op de
manier die bij uw
patiënten past

Met de medicijnservice van Etos+ kunnen patiënten, via een persoonlijke app, medicijnen op recept bestellen en ophalen bij elke Etos winkel, of thuis laten bezorgen. De medicatie wordt verzorgd, geleverd en gecontroleerd door Thuisapotheek.

Etos+ application
Etos+

download nu de app

nu van start in Haarlem en Overveen

Etos+ is begin 2020 als pilot in Haarlem en Overveen gelanceerd. Graag lichten we huisartsen, assistenten en zorgverleners in over de voordelen voor u en uw patiënten.

meer controle,
meer gemak

Patiënten kunnen receptgeneesmiddelen laten thuisbezorgen of ophalen waar en wanneer ze willen. De Etoswinkels hebben ruime openingstijden en een goede spreiding. Ook deskundig telefonisch apothekersadvies is er wanneer het de patiënt uitkomt. Daarmee geven we de patiënt meer controle en nemen we barrières voor tijdig en juist medicijngebruik weg.

meer controle, meer gemak

therapietrouw
en inzicht

Via de app hebben patiënten altijd inzicht in hun medicijnhistorie: een combinatie van recente recepten (het AMO) en historische recepten uit het LSP. Dezelfde informatie is beschikbaar voor u als huisarts. Herhaalrecepten worden automatisch en op tijd aangevraagd, wat u en uw patiënten tijd scheelt en therapietrouw in de hand werkt.

therapietrouw en inzicht

meer privacy,
volledige veiligheid

Omdat adviesgesprekken telefonisch en in alle privacy verlopen, ervaren patiënten meer rust en ruimte voor vragen - en dat wordt gewaardeerd. Verder is de service natuurlijk uitgebreid getest op informatieveiligheid en digitale recepten in de app zijn rechtstreeks afkomstig van u als huisarts. Dit voorkomt fouten en waarborgt de betrouwbaarheid van de recepten. De Etos+ service voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving en richtlijnen.

meer privacy, volledige veiligheid

contact met de apotheker
kan altijd

Met Thuisapotheek is de farmaceutische zorg en medicatieveiligheid voor uw patiënten in goede handen. De apothekers van Thuisapotheek zijn altijd bereikbaar voor overleg en vragen wanneer dat nodig is.

contact met de apotheker kan altijd

vragen?

De apothekers(assistenten) van Thuisapotheek staan altijd voor u en uw patiënten klaar om vragen te beantwoorden. Ze zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 20.00 uur, en op zaterdag van tussen 9.00 en 17.00 uur op [085-130 09 30]

als uw patiënt voor Etos+ kiest

  • Aanmelding gebeurt in de app, en wordt afgesloten een telefonisch intakegesprek.
  • Met de keuze voor Etos+ stelt uw patiënt Thuisapotheek in als voorkeursapotheek. Deze keuze wordt vastgelegd in uw HIS. U ontvangt een automatisch bericht van de toestemming en voorkeur van uw patiënt. Download hier de instructies hoe u de digitale recept- en patiëntenkoppeling met de meest voorkomende HIS-sytemen maakt.

certificering en waarborgen

  • Etos werkt voor deze medicijnservice exclusief samen met Thuisapotheek (statutaire naam: Thuisapotheek B.V).
  • Thuisapotheek is een landelijk werkende online apotheek die farmaceutische zorg levert en de medicatieveiligheid bewaakt conform de richtlijnen van de beroepsgroep apothekers (KNMP).
  • Thuisapotheek is gecertificeerd conform de actuele HKZ-norm (2019), het kwaliteitssysteem voor de zorg en voldoet aan de NEN en ISO 9001:2015
  • De samenwerking die Etos en Thuisapotheek aanbieden, voldoet aan de professionele richtlijnen van de beroepsgroep en de apotheekprocessen zijn HKZ- gecertificeerd. Dat geldt ook voor alle geldende wet- en regelgeving inclusief de geldende richtlijnen voor de farmacie, informatiebeveiliging en privacy.

antwoord op je vragen

alle vragen

Bekijk winkelmandje