Alles voor jou bij

Wat vertelt jouw gezicht je 's ochtends in de spiegel?

Daar sta je, net uit bed, voor de spiegel. Van wie is dat gekreukte gezicht en zijn die dikke ogen echt van jou? Was het een latertje gisteren? Was je toch weer feestbeest, modelmama, workaholic of alledrie? Korte nachten zijn funest voor je huid. Esthetisch/anti-verouderingsarts Dr. Catherine Lacoste 'de slaapexpert van RoC®' legt uit waarom slapen een van onze beste beautyrituelen is:

...en worden alle giftige stoffen verwijderd. Ook de collageensynthese - een belangrijke factor voor de stevigheid en de dichtheid van de huid - wordt geregeld tijdens onze slaap. Te korte nachten of een slechte nachtrust verstoren deze huidvernieuwingsprocessen. Een paar korte nachten creëren een uitgesproken 'vermoeide' teint. Op lange termijn kan een slaaptekort bij vrouwen leiden tot vroegtijdige huidveroudering".

Vroegtijdige huidveroudering? Dat willen we niet. Dus hoog tijd voor een paar slaapverwekkend goeie tips voor jou en je huid. Bij deze uitstekende beautytips van Dr. Catherine Lacoste mag je lekker in slaap vallen.

Regelmaat... gaaaaaaap!

Ga elke dag zo'n beetje op dezelfde tijd naar bed. En sta liefst ook steeds op dezelfde tijd op. Daarmee breng je je inwendige klokje in evenwicht. Onderzoek even wat voor jou het beste is, maar zorg ervoor dat je per nacht ergens tussen de 7 en 9 uur slaapt en hou je daar dan zoveel mogelijk aan. Neem je rust en slaap niet te weinig. Ook niet te veel trouwens. Dat eindeloos blijven liggen in het weekend is ook niet goed.

Na 14.00 uur: dag thee, dag koffie!
Cafeïne en theïne blijven lang actief in je lichaam. Dus drink na 14 uur bijvoorbeeld lekker warm water met een vleugje honing en citroen. Kruidendranken met een kalmerende werking zijn top in de avond: linde, kamille, valeriaan of citroenkruid bereiden je steevast voor op een rustige nacht.

Ban de drie T's uit je slaapkamer.
Tablet, telefoon en televisie stralen blauw licht uit. Dat licht blokkeert melatonine en dat is je slaaphormoon. Weg ermee.

Zwaar tafelen, alcohol, sport? Helaas!
Laat jezelf na 19:00 uur met rust. De grote ambities, het royale dineren, de alcohol en zelfs de sportschool: vergeet ze. Laat de drukte van de dag achter je en neem een heerlijk bad, lees een goed boek of beluister een zacht muziekje. Druppel vervolgens een paar druppels essentiële lavendelolie op je hoofdkussen en: sweet dreams.