Beste Drogisterij van Nederland!
Hoera! We zijn voor de zevende keer verkozen tot Beste Drogisterij van Nederland. Wat zijn we ontzettend trots! We bedanken iedereen die op ons heeft gestemd.
Artikel opslaan
Etos voor zevende keer uitgeroepen tot Beste Drogisterij van Nederland
Etos is voor de zevende keer gekozen tot Beste Drogisterij van Nederland! Dat heeft onafhankelijk marktonderzoekbureau GfK vandaag bekend gemaakt. Uit het onderzoek - verricht onder 6000 consumenten - komt Etos als beste naar voren in vijf categorieën. Vooral op personeel en kwaliteit van de artikelen scoort Etos goed, namelijk boven de 8. Het is de zevende keer in de afgelopen 8 jaar dat Etos door consumenten is gekozen als Beste Drogisterij van Nederland.
Beste Drogisterij
Etos algemeen directeur Jan-Derek Groenendaal: “Ik ben enorm trots, samen hebben we het weer gedaan! Deze prijs is een heel mooi compliment van onze klanten naar alle collega’s die zich elke dag enthousiast en met zoveel passie inzetten, in de winkels, op het distributiecentrum en op kantoor. En dat blijven we doen!”
PERSBERICHT
GfK: Etos 'Beste drogisterij'
Amstelveen, 20.03.2018
Amstelveen, 20 maart 2018 – Etos is uitgeroepen tot ‘Beste drogisterij’ en haalt op basis van klantwaardering, met een 7.89, de hoogste gemiddelde score. Dit blijkt uit het GfK Drogisterij Rapport 2018. In dit rapport worden drogisterijen op 8 aspecten beoordeeld. Op 5 aspecten krijgt Etos de hoogste waardering. Dit zijn ‘deskundigheid personeel’ (7.72), ‘keuze drogisterij-artikelen’ (7.83), netheid van de winkel’ (8.16), ‘kwaliteit van artikelen’ (8.13) en ‘sfeer in de winkel’ (7.98). Zojuist heeft Etos de award in ontvangst mogen nemen.
Erkenning vanuit de consument
De best gewaardeerde drogisterij is een erkenning vanuit de consument. De drogisterijformules werden door hun eigen klanten beoordeeld op acht verschillende aspecten: deskundigheid personeel, keuze drogisterijartikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen.
Op het aspect ’lage prijzen’ scoort Etos het laagste van de gemeten formules. Wat betreft ’vriendelijkheid personeel’ en ’aantrekkelijke aanbiedingen’ wordt Etos voorbij gestreefd door respectievelijk Trekpleister en Action.
Over het onderzoek
In het GfK Drogisterij Rapport 2018 is aan 6.000 respondenten van het GfK ConsumerScan panel gedurende twee weken na elk winkelbezoek aan een drogisterij gevraagd naar de waardering van de betreffende drogist. In totaal zijn circa 1250 winkelbezoeken geevalueerd op de volgende acht aspecten: deskundigheid personeel, keuze drogisterij-artikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen. Uitsluitend de drogisten met meer dan 50 klant beoordelingen zijn in het rapport opgenomen. DA, DIO en H&B hadden minder dan 50 klantbeoordelingen.
Over GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.
Bron: GfK Drogisterij Rapport 2018