Waar kunnen we je mee helpen?

Betalen en retourneren
Voor producten die in de winkel aangeschaft zijn
- Ga binnen 30 dagen terug naar de winkel met je bon.
- Je krijgt dan een nieuw product of je geld terug.
Ben je de bon kwijt? De winkelmedewerker kan op basis van de plaats van aankoop, het moment van aankoop en het gekochte artikel jouw bon opzoeken in de kassa.
Voor producten die op de webshop besteld zijn
Producten die je in de webshop hebt gekocht, kun je binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling gratis naar ons terugsturen via PostNL.
- Print het retourformulier uit en vul deze in.
Heb je geen printer? Schrijf je bestelnummer dan op een briefje en voeg deze toe aan je bestelling. - Verpak je producten en doe daar het ingevulde formulier bij.
- Stuur je pakket gratis op naar:
Antwoordnummer 469
4000 VB
Tiel
Retourneren is gratis via PostNL als u gebruikmaakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kan je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Het retourbedrag wordt teruggestort op de rekening waar de bestelling mee is betaald.
Bestelling betaald met Etos of VVV cadeaukaart
Het bedrag van je bestelling zal worden terugbetaald in de vorm van een Etos cadeaukaart, die je per e-mail zult ontvangen.
Aanvullende informatie:
- Een online retourzending terugbrengen in een Etos winkel of bij je thuis laten ophalen is helaas niet mogelijk.
- Heb je bij je bestelling de bezorgkosten van €3.99 betaald? Dan krijg je deze vergoed wanneer je de gehele bestelling tijdig retourneert. Bij een gedeeltelijke retournering krijg je de bezorgkosten helaas niet vergoed.
- Let op: sommige producten zijn niet geschikt om te worden teruggezonden om redenen van hygiëne. Zo mogen producten uit de categorie zelfzorg (geneesmiddelen en medische hulpmiddelen) niet geretourneerd worden (hieronder vallen ook corona zelftesten). Deze zijn wij anders verplicht te vernietigen. Verzegelde make-up producten die open zijn mogen ook niet geretourneerd worden. Ook vervoersbewijzen en e-vouchers/e-tickets kunnen niet worden teruggezonden als de verzegeling is verbroken, of als deze alleen in een bepaalde periode te verzilveren zijn.
- Seksspeeltjes kunnen niet geretourneerd worden wanneer op het moment dat de verzegeling na levering daarvan is verbroken. Is je seksspeeltje defect? neem in dat geval contact op met onze klantenservice.
- Artikelen die reeds gebruikt of geopend zijn, worden niet retour genomen. Door het openen en eventueel uitproberen van een artikel ontstaan gebruikssporen: hierdoor is het artikel onverkoopbaar voor Etos. Wij beloven onze klanten immers altijd nieuwe en ongeschonden producten.
Je betaalt je bestelling veilig en direct online met:
- iDeal
- een creditcard (Visa of Mastercard)
- Het bedrag wordt pas afgeschreven zodra je bestelling is geleverd.
- een Etos cadeaukaart
- VVV cadeaukaart
Lukt het niet om je betaling af te ronden? Soms is er sprake van een betaal storing. Je kunt bij jouw bank controleren of er actuele storingen en problemen bekend zijn.
Je kunt in de winkel veilig betalen met:
- Betaalpas
- Contant geld
- Etos cadeaukaart
- VVV cadeaukaart
In diverse winkels wordt ook betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) geaccepteerd.
Wanneer je bij Etos een elektrisch apparaat gekocht hebt kun je binnen twee weken je oude apparaat inleveren in een Etos winkel.
Stuur je het liever naar ons op? Maak een label aan via PostNL en stuur deze gratis op naar:
Etos E-waste
Antwoordnummer 469
4000 VB
Tiel
Je apparaat wordt permanent ingenomen en op een milieuvriendelijke en wettelijk conforme manier verwerkt.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Het retourbedrag wordt teruggestort op de rekening waar de bestelling mee is betaald.
Als je je bestelling volledig hebt geretourneerd, ontvang je de verzendkosten terug. Bij een gedeeltelijke retourzending ontvang je deze niet.
Bestelling betaald met VVV- of cadeaukaart
Het bedrag van je bestelling zal worden terugbetaald in de vorm van een Etos cadeaukaart, die je per e-mail zult ontvangen.
Waar kan ik online mijn VVV cadeaukaart inwisselen?
Je kan jouw VVV cadeaukaart inwisselen tijdens de laatste stap van het bestelproces. Let op: je kunt niet meer dan €50 aan VVV saldo inwisselen per bestelling. Het is daarom helaas niet mogelijk om met een VVV cadeaukaart te betalen met een waarde boven de 50 euro.
- Is je bestelling hoger dan 50 euro? Dan kan je uiteraard het resterende bedrag betalen met één van de andere betaalmethoden.
- Is je bestelling lager dan het bedrag op je VVV cadeaukaart? Dan kan je het resterende bedrag gebruiken bij een volgende bestelling.
Wat gebeurt er als ik een bestelling geheel of deels retour die is betaald met een VVV cadeaukaart?
Je ontvangt automatisch een Etos cadeaubon van gelijke waarde op je e-mailadres.
Wat gebeurt er als mijn bestelling (deels) geannuleerd wordt door Etos?
Je ontvangt automatisch een Etos cadeaubon van gelijke waarde op je e-mailadres.
Kan ik meerdere VVV cadeaukaarten inwisselen?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt de betaling ook combineren met een Etos cadeaukaart. Let op: je kunt per bestelling maximaal €50 VVV saldo inwisselen.
Ik heb problemen met het verzilveren van mijn VVV cadeaukaart. Wat kan ik het beste doen?
Mocht er iets misgaan tijdens het bestellen, nadat de VVV cadeaukaart is ingewisseld, dan wordt het tegoed binnen 24 uur teruggestort.
Bij andere vragen kun je het beste contact opnemen met VVV.
Te veel luiers/luierbroekjes gekocht of past je kleintje er niet meer in? Geen probleem! Je kunt ongeopende Etos eigen merk luiers en luierbroekjes eenvoudig in de winkel ruilen zonder bon.
- Enkel ongeopende pakken luiers of broekjes kunnen geruild worden tegen een grotere maat van dezelfde variant, binnen het assortiment van Etos Merk. Dit geldt zowel voor normale verpakkingen als voordeelverpakkingen.
- Ook ongeopende luiers en luierbroekjes verpakkingen uit online gekochte megaboxen kan je in de winkel ruilen.
- Een normaalpak wordt geruild tegen een normaalpak, en een voordeelpak tegen een voordeelpak.
- Het ruilbeleid is alleen van toepassing op Etos Merk luiers en broekjes.
- We geven geen geld terug en verstrekken geen cadeaubonnen.
- Per klant maximaal 4 pakken luiers/broekjes ruilen.
Uitzonderingen:
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Maxi Megabox Maat 4 8-15 kg 72 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Maxi Megabox Voordeelpak Maat 4 8-15 kg 108 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Maxi Megabox 4x36 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Maxi Megabox 4x24 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Junior Megabox Maat 5 12-18 kg 66 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Junior Megabox Voordeelpak Maat 5 12-18 kg 99 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Junior Megabox 4x33 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Junior Megabox 4x22 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Extra Large Megabox Maat 6 16+ kg 60 stuks
- Etos Luierbroekjes XL Megabox 4x20 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes Extra Large Megabox Voordeelpak Maat 6 16+ kg 90 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes XL Megabox 4x30 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes XXL Megabox Maat 7 17+ kg 54 stuks
- Etos Woezel & Pip Luierbroekjes XXL Megabox 4x18 stuks
- Etos Woezel & Pip Luiers XXL Megabox 4x20 stuks
- Etos Woezel & Pip Luiers XXL Megabox Maat 7 16+ kg 60 stuks
Ja, dat is mogelijk.
Op basis van de plaats van aankoop, het moment van aankoop en het gekochte artikel kan de winkelmedewerker de kassabon opzoeken in de kassa waarna je het artikel kunt ruilen, of voor het bedrag een cadeaubon ontvangt.
Indien je een bestelling plaatst in onze webshop, kun je dit pakket alleen zelf retour sturen en niet via de winkel terugbrengen.
Lees hier meer over retourneren.
Is jouw bestelling bezorgd, maar wil je toch één (van de) product(en) retourneren?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Retourneren bij ons is gratis via het antwoordnummer:
Aan: Etos p/a Kuehne & Nagel
Antwoordnummer 469 4000 VB Tiel
Je kunt het meegeleverde retourformulier/herroepingsformulier hiervoor invullen en meesturen
U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, kan je ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je besluit de overeenkomst te herroepen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Voor zulke terugbetaling zullen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Let op: sommige producten zijn niet geschikt om te worden teruggezonden om redenen van hygiëne. Zo mogen verzegelde make-up producten die open zijn, niet geretourneerd worden. Ook vervoersbewijzen en e-vouchers/e-tickets kunnen niet worden teruggezonden als de verzegeling is verbroken, of als deze alleen in een bepaalde periode te verzilveren zijn.
Ja, dit is mogelijk.
Let op: voor aankopen in onze webshop geldt dat je het pakket alleen zelf retour kunt sturen. Het is dus niet mogelijk om je online bestelling bij een winkel terug te brengen.
Niet tevreden of is er iets mis gegaan? Onze excuses hiervoor! We willen dit graag voor je oplossen:
Als je een klacht hebt over een geneesmiddel, informatie bij een geneesmiddel op onze site, uitvoering van de overeenkomst, of een advies van onze drogist, dan kun je gebruik maken van onze klachtenregeling.
Als wij je klacht niet naar tevredenheid kunnen oplossen, heb je de mogelijkheid om je klacht bij de klachtencommissie van het CBD (klachtencommissie@cbd-maarssen.nl/ tel: 0346-584200) in te dienen.
Niet tevreden over onze klachtenafhandeling?
Je hebt de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de geschillencommissie Thuiswinkel via sgc.nl of via de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Heb je een klacht over het advies dat je hebt gekregen over een geneesmiddel?
Gecertificeerde winkels en webshops met de Groene Plus doen er alles aan om hun klanten juist en deskundig te adviseren over zelfzorg(geneesmiddelen), maar het kan altijd gebeuren dat je een klacht hebt over de advisering. Ben je als consument niet tevreden over een zelfzorgadvies dat je hebt gekregen? Dan horen we dat graag zodat we onze service verder kunnen verbeteren. Neem eerst contact op met onze klantenservice. Komen jullie er samen niet uit? Dan kan de klachtencommissie van het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven, afdeling PCO, hulp bieden. Klik hier voor meer informatie over de klachtenregeling van het CBD/PCO.
Wil je iemand verrassen met een leuk cadeau, maar vind je het moeilijk om een keuze te maken?
Denk dan eens aan de Etos cadeaukaart! Voor bijvoorbeeld een verjaardag, geboorte, bedankje of zomaar tussendoor: met deze kaart zit je altijd goed. Je kunt zelf bepalen hoeveel de kaart waard is, variërend van € 5 tot € 150 . Je kunt de cadeaukaart bij elke Etos winkel en in de webshop gebruiken. Het bedrag op de cadeaukaart kan in één keer of meerdere keren besteed worden. Ook kan je meerdere kaarten tegelijk inwisselen. Het resterende bedrag op de kaart blijft onbeperkt geldig. Leuk cadeau om te geven, fijn cadeau om te krijgen!
Let op: dit is een digitale cadeaukaart en zal per mail worden verstuurd. Je kunt deze doorsturen of uitprinten, wel zo makkelijk!
Nadat je alle gewenste producten hebt toegevoegd aan het winkelmandje klik je in je winkelmandje op: ‘Ik ga bestellen’, Vul je gegevens aan en kies je bezorgmoment.
Tijdens stap 4. Betaling kies je voor de betaalmethode 'Ik heb een cadeaukaart' (onder de opties iDeal en Creditcard). Na het aanvinken voer je het kaartnummer en de PIN-code van de kaart (te vinden onder de kraslaag) in en voeg je de cadeaukaart toe aan de bestelling.
Let op: kras voorzichtig, zodat je de pincode niet wegkrast.
Wanneer op de cadeaukaart onvoldoende saldo staat om de gehele bestelling te voltooien, word je automatisch doorgestuurd naar een iDEAL betaling om het resterende bedrag te betalen.
Wil je het saldo van de cadeaukaart online checken?
- Wissel de internetcode in op Etos.nl
- Vul het kaartnummer als betaalmethode in en bevestig daarna met de internetcode.
- Door de internetcode in te voeren kun je zien hoeveel saldo er op de kaart staat.
Let op: Heb je je cadeaukaart gebruikt op Etos.nl en de bestelling vervolgens afgebroken? Dan is het saldo na 24 uur weer zichtbaar op je cadeaukaart.
Wil je de saldo van de cadeaukaart in de winkel checken?
- In de winkel kan je de barcode van de cadeaukaart scannen bij de kassa of één van de zelfscan kassa’s.
- Bij de kassa geven onze medewerkers aan hoeveel saldo nog te besteden is.
- Bij gebruik van de zelfscan kassa kan je zelf de barcode aan de achterkant scannen en het resterende saldo verschijnt in beeld.
Op dit moment is het nog niet mogelijk voor particulieren om een BTW-bon bij de bestelling te ontvangen. Dit kan wel voor zakelijke bestellingen.
In mijn bestellingen vind je het BTW bedrag.
Na het afronden van je bestelling ontvang je binnen 15 minuten een e-mailbevestiging. Wissel de pincode in op Etos.nl of in de winkel. In de winkel kan je de barcode van deze cadeaukaart gewoon scannen bij de kassa. Online vul je het kaartnummer als betaalmiddel in en bevestig daarna met de pincode.
- Met het Etos shoptegoed kun je bij alle Etos winkels en op etos.nl betalen.
- Het tegoed is onbeperkt geldig.
- Je kan meerdere cadeaukaarten tegelijk inwisselen.
- Het tegoed kan niet contant worden uitbetaald.
- Op het Etos cadeaukaart zijn de aanvullende algemene voorwaarden van toepassing.
Je kan je Etos cadeauaart ook combineren met een iDeal betaling, deze optie krijg je automatisch op het betaalscherm bij onvoldoende saldo.
Heb je nog een oudere cadeaukaart zonder pincode op de achterkant? Dan kan je deze alleen in onze winkels gebruiken.
Vul in de open velden je naam, kaartnummer, pincode in. De pincode is een extra vier- tot acht-cijferige beveiligingscode die op de achterkant van de kaart staat onder de kras laag. De pincode is een extra beveiliging om zeker te stellen dat u in bezit bent van de kaart.
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via klantenservice@etos.nl. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie.
Voor producten die in de winkel aangeschaft zijn
- Ga binnen 30 dagen terug naar de winkel met je bon.
- Je krijgt dan een nieuw product of je geld terug.
Ben je de bon kwijt? De winkelmedewerker kan op basis van de plaats van aankoop, het moment van aankoop en het gekochte artikel jouw bon opzoeken in de kassa.
Voor producten die op de webshop besteld zijn
Producten die je in de webshop hebt gekocht, kun je binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling gratis naar ons terugsturen via PostNL.
- Print het retourformulier uit en vul deze in.
Heb je geen printer? Schrijf je bestelnummer dan op een briefje en voeg deze toe aan je bestelling. Zonder bestelnummer kunnen wij je retour niet verwerken. - Verpak je producten en doe daar het ingevulde formulier bij.
- Stuur je pakket gratis op naar:
Antwoordnummer 469
4000 VB
Tiel
Retourneren is gratis via PostNL als u gebruikmaakt van ons antwoordnummer. Uiteraard kan je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Het retourbedrag wordt teruggestort op de rekening waar de bestelling mee is betaald.
Bestelling betaald met VVV- of cadeaukaart
Het bedrag van je bestelling zal worden terugbetaald in de vorm van een Etos cadeaukaart, die je per e-mail zult ontvangen.
Aanvullende informatie:
- Een online retourzending terugbrengen in een Etos winkel of bij je thuis laten ophalen is helaas niet mogelijk.
- Heb je bij je bestelling de bezorgkosten van €3.99 betaald? Dan krijg je deze vergoed wanneer je de gehele bestelling tijdig retourneert. Bij een gedeeltelijke retournering krijg je de bezorgkosten helaas niet vergoed.
- Let op: sommige producten zijn niet geschikt om te worden teruggezonden om redenen van hygiëne. Zo mogen producten uit de categorie zelfzorg(geneesmiddelen en medische hulpmiddelen) niet geretourneerd worden (hieronder vallen ook corona zelftesten). Verzegelde make-up producten die open zijn mogen niet geretourneerd worden. Ook vervoersbewijzen en e-vouchers/e-tickets kunnen niet worden teruggezonden als de verzegeling is verbroken, of als deze alleen in een bepaalde periode te verzilveren zijn.
- Seksspeeltjes kunnen niet geretourneerd worden wanneer op het moment dat de verzegeling na levering daarvan is verbroken. Is je seksspeeltje defect? neem in dat geval contact op met onze klantenservice.
- Etos is aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Blijf je na het indienen van jouw klacht ontevreden over onze geboden service, geef dit dan hier aan hen door. Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Als particuliere klant ontvang je niet automatisch een PDF factuur bij je bestelling. Heb je toch een factuur nodig voor bijvoorbeeld een declaratie? Dit kan op 2 manieren:
- Ga in Mijn Etos naar Bestellingen en klik op Bekijk bij de desbetreffende bestelling. Hier vind je het overzicht van je bestelling. Je kunt hier een screenshot van maken of gebruik maken van de afdruk functionaliteit van je browser.
- Je hebt een e-mail ontvangen als bestelbevestiging. Je kunt hier een screenshot van maken of je kunt in jouw e-mail zoals Outlook of Gmail direct de bevestigingsmail uitprinten.
De SUP-heffing is een financiële prikkel voor consumenten die wordt toegepast op vormvaste voedselverpakkingen en artikelen gemaakt van single-use plastic (SUP). De definitie van SUP omvat kunststof producten voor eenmalig gebruik die bestemd zijn voor onmiddellijke consumptie, zowel ter plaatse als om mee te nemen. Dit omvat onder andere containers, bakjes en voedselverpakkingen voor fastfood of andere maaltijden die gereed zijn voor onmiddellijke consumptie.
Vanaf 1 juli 2023 zal de SUP-heffing zichtbaar zijn op de kassabon van de consument en op de kassabon online. Dit stelt de consument in staat om bewust te zijn van de financiële consequenties van hun keuze voor wegwerpverpakkingen. Het doel van deze heffing is aan te moedigen om over te stappen op herbruikbare verpakkingen en zo een positieve verandering teweeg te brengen voor het milieu. Hiermee willen we het gebruik van wegwerpverpakkingen ontmoedigen en het gebruik van herbruikbare verpakkingen stimuleren. We willen een positieve verandering teweegbrengen en samenwerken om duurzamere keuzes te stimuleren.
Artikelen die reeds gebruikt of geopend zijn, worden niet retour genomen. Door het openen en eventueel uitproberen van een artikel ontstaan gebruikssporen: hierdoor is het artikel onverkoopbaar voor Etos. Wij beloven onze klanten immers altijd nieuwe en ongeschonden producten.
Geopende en/of gebruikte artikelen die wij retour ontvangen, worden niet geaccepteerd.
Contact
Je kunt de Etos klantenservice op verschillende manieren bereiken:
Reactietijd ± 1 uur
Maandag t/m zaterdag
9:00 tot 20:00
Reactietijd ± 5 minuten
Maandag t/m vrijdag
9:00 tot 18:00
Correspondentie adres
Etos B.V.
Postbus 3101
1500 HE Zaandam
Bezoek adres
Provincialeweg 11
1506 MA Zaandam
Bedrijfgegevens
KvK-nummer: 35014093
Btw-identificatienummer: NL003183579B01