beste winkelketen van Nederland 2019-2020

Beste Winkelketen van Nederland!

Hoera! We zijn verkozen tot Beste Winkelketen van Nederland in de categorie Persoonlijke Verzorging. Wat zijn we ontzettend trots! We bedanken iedereen die op ons heeft gestemd.

PERSBERICHT

Zaandam, 17 september 2019

Etos beste winkel op gebied van persoonlijke verzorging

Bij de verkiezing Retailer of the Year is Etos uitgeroepen tot beste winkel in de categorie Persoonlijke Verzorging. Bij de verkiezing maken winkelketens binnen 30 categorieën kans op de titel Retailer of the Year. Eind oktober wordt de beste retailer van alle categorieën bekend gemaakt.

Het thema van de verkiezing is dit jaar ‘van massa naar micro’. Dagelijks, gewild of ongewild, worden consumenten geconfronteerd met een overload aan berichten en signalen die niet relevant zijn. En wat verwacht de consument? Maatwerk. De juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste medium.

“In het jaar dat Etos 100 jaar bestaat, is uitgeroepen worden tot beste winkel op het gebied van persoonlijke verzorging natuurlijk een prachtig cadeau en compliment. Op dit moment ondergaat Etos een metamorfose: het bedrijf is steeds vaker een betrouwbare persoonlijke adviseur van klanten en hun gezinnen op het gebied van welzijn. Deze nieuwe strategie sluit perfect aan bij het thema van de verkiezing Retailer of the Year. Nu hopen dat we eind oktober worden uitgeroepen tot overall Beste Winkelketen”, aldus Saskia Egas Reparaz, algemeen directeur Etos.

Etos werd eerder winnaar in de categorie Drogisterij. Namelijk in 2018, 2017, 2016, 2015 en 2009. En, was in 2017 en 2016 ook winnaar in de categorie Health & Wellness.

Over Retailer of The Year
Bij de verkiezing Retailer of the Year maken winkelketens binnen 30 categorieën kans op de titel. Consumenten beoordelen (web)winkels op tien aspecten: acties en aanbiedingen, betrouwbaarheid, deskundigheid, klantvriendelijkheid, kwaliteit van de producten, prijs, samenstelling assortiment, service, uitstraling en beleving en winkelgemak. Voor zowel winkelketens als webshops blijkt prijs nog steeds het belangrijkste aspect. Bij winkelketens wordt dit aspect gevolgd door de samenstelling van het assortiment en kwaliteit van de producten. Bij webshops zijn dit kwaliteit van de producten en acties & aanbiedingen. De verkiezingen zijn een initiatief van Q&A in samenwerking met ABN AMRO en werden dit jaar voor de zeventiende keer georganiseerd.