Alles voor jou bij

Veelgestelde vragen over Mijn Etos

Heb je een vraag over Mijn Etos? Lees dan de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen over Etos

Wat is het correspondentieadres van Etos?
Etos 
Postbus 3101 
1500 HE Zaandam

Wat is het bezoekadres van Etos?
Het bezoekadres van Etos is: 
Provincialeweg 11 in Zaandam.

Wat is het telefoonnummer van Etos?
Je kunt Etos op de onderstaande telefoonnummers bereiken. Etos is bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur.

  • Etos Consumentenservice: (075) 6594245.
  • Hoofdkantoor Etos: (075) 6599111. Ook voor leveranciersvragen.

Je kunt je vraag ook stellen door het contactformulier in te vullen.

Mijn Etos

Wat is Mijn Etos?
Mijn Etos is het programma dat extra voordeel biedt voor alle klanten van Etos. Je kunt je voor dit programma online aanmelden. Door je aanmelding voor dit programma profiteer je van diverse voordelen.

Zo werkt Mijn Etos

Deelnemers van Mijn Etos ontvangen wekelijks nieuwsbrieven van Etos met daarin een persoonlijke aanbieding. Deelnemers via de app ontvangen deze persoonlijke aanbiedingen en informatie ook in de app.

Je kunt ervoor kiezen om Mijn Etos nog persoonlijker te maken. Je vult daarvoor je interesse(s) en enkele persoonlijke gegevens in in het 'Etos paspoort'. In aparte nieuwsbrieven ontvang je dan - afhankelijk van je interesses - nieuws, tips over beauty (make-up, haarverzorging, gezichtsverzorging), health (gezondheid, bewegen, vitamines), zwangerschap, baby of peuter en aanvullende persoonlijke aanbiedingen. Als je ervoor kiest, ontvang je bovendien een kadootje voor je verjaardag. Je kunt er ook voor kiezen een adres op te geven waarmee Etos je in de toekomst eventueel post kan sturen.

Je bepaalt zelf wat Etos wel en niet van je mag weten. We vragen alleen om je persoonlijke gegevens om je nog beter van dienst te kunnen zijn. In geen geval verstrekt Etos persoonsgegevens aan derden voor commerciële doeleinden. Meer informatie is te vinden op www.etos.nl/privacy.

Wat zijn de voordelen van Mijn Etos?

  1. Persoonlijke aanbiedingen en informatie, zoals korting op producten en gratis samples, gebaseerd op jouw aankopen bij Etos en door jou ingevulde interesses.
  2. Als je je interesses opgeeft, ontvang je ook tips, nieuwtjes en persoonlijke aanbiedingen, gebaseerd op deze interesses en je levensfase, o.a. over beauty (make-up, haarverzorging, gezichtsverzorging), health (gezondheid, bewegen, vitamines), zwangerschap, baby en peuter.
  3. Gemakkelijk sparen voor de kort- en of langdurende spaarprogramma's van Etos, geen papieren spaarboekjes en zegels meer, alles wordt eenvoudig digitaal bijgehouden in je Etos app of op je Etos kaart. Op etos.nl/digitaalsparen communiceert Etos welke spaaracties via Mijn Etos verlopen. Sparen voor babyzegels gaat voorlopig nog via papieren spaarkaarten en zegels.
  4. Een stappenteller met beloningen in de vorm van aanbiedingen (korting op producten) en verrassingen (gratis samples en producten). De stappenteller houdt elk uur van de dag bij hoeveel stappen je gelopen hebt en beloont je voor iedere nieuwe mijlpaal die je behaalt. Zo is de stappenteller een steuntje in de rug bij jouw inspanningen om gezond te leven.
    De stappenteller geldt alleen voor de Etos app en werkt op alle Android toestellen. Voor Apple is minimaal een iPhone 5S met iOS8 nodig. De stappenteller in de Etos app moet apart worden geactiveerd.

Hoe kan ik deelnemen aan Mijn Etos?
Je kunt op twee manieren deelnemen aan Mijn Etos:

  1. Met de gratis Etos kaart. De Etos kaart kun je ophalen in de winkel. Daarna meld je je online aan voor Mijn Etos op etos.nl/mijnetos.
  2. Met de gratis Etos app. De Etos app kun je downloaden in de App store of via Google Play. Zodra je de app hebt gedownload, kun je je aanmelden voor Mijn Etos.

Je kan ook de Etos app én kaart naast elkaar gebruiken. Wanneer je in de app naar 'Mijn paspoort' gaat en het bestaande kaartnummer wijzigt in het kaartnummer dat op de plastic kaart staat en dat opslaat, dan kan je in vervolg zowel de app als de plastic kaart gebruiken. Beiden hebben dan namelijk hetzelfde kaartnummer.

Bij aanmelding vragen we je om je voornaam, e-mailadres en een wachtwoord in te voeren. Vervolgens ontvang je een mail waarin je de activatielink moet bevestigen om de aanmelding te voltooien.

Moet ik mij aanmelden om de voordelen van Mijn Etos te ontvangen (anonieme kaart)?
Ja, je moet je aanmelden om van de voordelen van Mijn Etos te profiteren. Met een niet geregistreerde Etos kaart (een anonieme kaart) biedt Mijn Etos geen voordelen.

Tijdens spaaracties die via Mijn Etos lopen kun je met een niet geregistreerde Etos kaart overigens al wel spaarpunten sparen. De reden hiervoor is dat we je ook voor je eerste aankopen spaarpunten willen geven, ook als je je nog niet hebt aangemeld voor Mijn Etos. Deze spaarpunten worden maximaal 3 maanden vastgehouden en je moet de kaart dan wel bij elke aankoop (hebben) laten scannen.

Om volle spaarkaarten te verzilveren, moet je je echter alsnog aanmelden.

Wat doet Etos met mijn gegevens?
Etos B.V. is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in het privacybeleid van Etos (te vinden op www.etos.nl/privacy).

Bij aanmelding voor Mijn Etos maak je een Etos paspoort aan, waarvoor je je voornaam, e-mailadres en een wachtwoord moet opgeven. Deze gegevens worden door Etos onbeperkt bewaard, totdat je ze wijzigt of je je uitschrijft.

Als deelnemer van Mijn Etos ontvang je persoonlijke aanbiedingen. Om de aanbieding persoonlijk te maken, gebruikt Etos een aantal gegevens van jou, waaronder: welke producten je bij ons koopt (m.u.v. producten die iets zeggen over je medische gesteldheid of je seksuele leven), het bedrag dat je per keer bij Etos besteedt, in welke winkel en via welk kanaal je je aankopen doet, van welke Etos aanbiedingen je gebruikmaakt, wat je in onze nieuwsbrief aanklikt en je websitebezoekgegevens. Deze gegevens worden door Etos maximaal 27 maanden bewaard, waarna ze onomkeerbaar worden versleuteld en niet te herleiden zijn.

Je kunt ervoor kiezen om Mijn Etos nog persoonlijker te maken. Dit doe je door je interesse(s) en enkele persoonlijke gegevens in te vullen op etos.nl/mijnetos of in de app bij 'Mijn paspoort'. De gegevens die je invult worden door Etos onbeperkt bewaard, totdat je ze wijzigt of je je uitschrijft voor Mijn Etos.

Je bepaalt zelf wat Etos wel en niet van je mag weten. We vragen alleen om jouw persoonlijke gegevens om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Meer informatie is te vinden op www.etos.nl/privacy.

Hoe beschermt Etos mijn aankoopgegevens?
Hoewel je aankoopgegevens niet te herleiden zijn tot je persoonsgegevens, begrijpen wij ook dat je het prettig vindt als niemand anders toegang tot jouw aankoopgegevens heeft.

Aankoopgegevens worden gedurende een periode van 27 maanden door Etos bewaard. Na deze periode worden deze gegevens onomkeerbaar versleuteld, waardoor deze niet meer te herleiden zijn. Je kunt je aankoopgegevens niet online inzien, ook niet via je eigen paspoortpagina.

Etos verkoopt producten die mogelijk iets zeggen over jouw gezondheid of seksuele leven. Vanuit privacyoverwegingen worden deze producten anoniem, d.w.z. niet herleidbaar tot het gekochte product, verwerkt binnen Mijn Etos.

In geen geval verstrekt Etos persoonsgegevens aan derden voor commerciële doeleinden. Meer informatie is te vinden op www.etos.nl/privacy.

Waar kan ik terecht met vragen en verzoeken om inzage, verwijdering etc. van gegevens?
Je kunt je verzoek om inzage, correctie of verwijdering sturen naar: Etos, afdeling Etos Consumentenservice, Postbus 3101, 1500 HE Zaandam. Voor overige vragen kun je de veelgestelde vragen raadplegen op www.etos.nl/vraag-en-antwoord, contact opnemen met de Etos Consumentenservice via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45. Wanneer je contact opneemt met Etos kunnen we je vragen om je contactgegevens voor het afhandelen van jouw vraag.

Waar kan ik het privacybeleid van Etos vinden?
Het privacybeleid van Etos is te vinden op www.etos.nl/privacy.

Aanmelden

Je kunt je op twee manieren aanmelden voor Mijn Etos:

  1. Met de gratis Etos kaart. De Etos kaart kun je ophalen in de winkel. Daarna meld je je online aan voor Mijn Etos op etos.nl/mijnetos.
  2. Met de gratis Etos app. De Etos app kun je downloaden in de App store of via Google Play. Zodra je de app hebt gedownload, kun je je aanmelden voor Mijn Etos.

Je kan ook de Etos app én kaart naast elkaar gebruiken. Wanneer je in de app naar 'Mijn paspoort' gaat en het bestaande kaartnummer wijzigt in het kaartnummer dat op de plastic kaart staat en dat opslaat, dan kan je in vervolg zowel de app als de plastic kaart gebruiken. Beiden hebben dan namelijk hetzelfde kaartnummer.
Bij aanmelding vragen we je om je voornaam, e-mailadres en een wachtwoord in te voeren. Vervolgens ontvang je een mail waarin je de activatielink moet bevestigen om de aanmelding te voltooien.

Je hoeft je slechts eenmalig aan te melden. Daarna kun je altijd bij je gegevens/paspoort door in te loggen. Na inloggen kun je je gegevens en aanmelding te allen tijde wijzigen.

Mijn e-mailadres blijkt al in gebruik te zijn voor Mijn Etos, wat nu?

  • Controleer of je je e-mailadres correct hebt ingevoerd. Zo niet, typ dan alsnog het juiste e-mailadres in.
  • Als de foutmelding blijft, kan het zijn dat je je al eerder hebt aangemeld voor Mijn Etos. In plaats van je nu weer aan te melden, dien je dan in te loggen: kies voor "log hier in" en vul je e-mailadres en wachtwoord in om in te loggen.
  • Als je je nog niet eerder hebt aangemeld, heeft mogelijk een ander zich met je e-mailadres aangemeld. Je kunt dan een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit wachtwoord zal dan op jouw e-mailadres binnenkomen. Je kunt daarna via "inloggen" de gegevens bekijken en wijzigen indien nodig. Je kunt dan ook het juiste kaartnummer toevoegen aan je gegevens.

Het door mij opgegeven wachtwoord wordt niet geaccepteerd, wat nu?

  • Het wachtwoord dient aan een aantal eisen te voldoen: minimaal 6 karakters, waarvan minimaal 1 letter en minimaal 1 cijfer. Controleer eerst of je wachtwoord aan de eisen voldoet.
  • Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Ik heb de link om mijn aanmelding te bevestigen niet in mijn e-mail ontvangen, wat nu?

  • Controleer of je je e-mailadres correct hebt ingevoerd. Zo niet, probeer het opnieuw met het juiste e-mailadres.
  • Het kan ook zo zijn dat de Etos bevestigingsmail in je junk-, spam- of reclamefolder terecht is gekomen.
  • Als je wel het juiste e-maiIadres gebruikt en de e-mail staat ook niet in je junk-, spam- of reclamefolder, dan kun je in het laatste aanmeldscherm aangeven dat je de e-mail nog niet ontvangen hebt. De e-mail wordt dan opnieuw verstuurd.
  • Mocht de e-mail nog niet binnenkomen, wacht dan enkele minuten en probeer je opnieuw aan te melden.
  • Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

De link in de e-mail om mijn aanmelding te bevestigen werkt niet, wat nu?

  • Mogelijk is de geldigheid van de link verlopen. Meld je dan opnieuw aan via het aanmeldscherm op etos.nl/mijnetos of via de app (app afsluiten en dan opnieuw openen).
  • Als de geldigheid van de link nog niet is verlopen, kun je in het laatste aanmeldscherm aangeven dat je de e-mail nog niet ontvangen hebben. Er wordt dan opnieuw een e-mail met een link verstuurd. Probeer de link uit de nieuwe e-mail. Mocht je het aanmeldscherm al hebben afgesloten, meld je dan opnieuw aan.
  • Mocht het dan nog niet lukken, wacht dan enkele minuten en probeer je opnieuw aan te melden.
  • Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Ik kan mij niet aanmelden voor een van de programmaonderdelen (interesses, zwangerschap, baby/peuter, verjaardag, post), wat nu?
Je kunt je alleen aanmelden voor een van de programmaonderdelen als je je gegevens daarvoor achterlaat. Etos gebruikt deze gegevens om dit onderdeel voor je uit te kunnen voeren.

  • Controleer daarom eerst of je je gegevens hebt ingevuld.
  • Mocht je je gegevens ingevuld hebben en de aanmeldknop werkt niet, wacht dan enkele minuten en probeer het opnieuw.
  • Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Mijn app of webpagina loopt vast, wat nu?
Web: "refresh" de pagina. Mocht dat niet lukken, probeer het na enkele minuten opnieuw. Als dat niet lukt, sluit de browser en open deze enkele minuten weer. Ga vervolgens opnieuw naar /mijnetos.
App: sluit de app af en open deze weer. Controleer bovendien of je een internetverbinding hebt (WiFi, 3G of 4G).

Inloggen

Ik kom niet op de inlogpagina (app en/of web), wat nu?
Controleer of je naar de juiste pagina gaat door op de blauwe balk "inloggen" te klikken. Mocht het niet lukken, probeer het dan na enkele minuten opnieuw.

De app of webpagina loopt vast als ik probeer in te loggen, wat nu?
Web: "refresh" de pagina. Mocht dat niet lukken, probeer het na enkele minuten opnieuw. Als dat niet lukt, sluit de browser en open deze enkele minuten weer. Ga vervolgens opnieuw naar etos.nl/mijnetos.
App: sluit de app af en open deze weer. Controleer bovendien of je een internetverbinding hebt (WiFi, 3G of 4G).

Ik heb mij aangemeld voor Mijn Etos, maar kan niet inloggen, wat nu?

  • Controleer eerst of je je aanmelding hebt afgerond. Je aanmelding is namelijk pas klaar als je de link in de bevestigingsmail hebt aangeklikt. Pas als je aanmelding klaar is, kun je daadwerkelijk inloggen.
  • Lukt het inloggen op de website niet, controleer of je niet per ongeluk op de "aanmeldpagina" bent. Aanmelden hoeft slechts eenmalig. Daarna log je altijd in via "log hier in" met je bestaande inloggegevens.
  • Lukt het inloggen via de app niet, controleer of je niet per ongeluk op de 'aanmeldpagina' bent. Bij het herstarten van de app kom je altijd eerst op de aanmeldpagina terecht. Rechts bovenin het scherm zit een kruisje waardoor je, als je daar op klikt, van de aanmeldpagina naar de inlogpagina gaat. Daarna log je in met je bestaande inloggegevens.
  • Controleer of je het juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, vraag dan via "Wachtwoord vergeten" een nieuw wachtwoord aan.
  • Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Mijn e-mailadres is onjuist, wat nu?
Controleer of je het juiste e-mailadres gebruikt. Mocht het alsnog niet lukken, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier> of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Mijn wachtwoord is onjuist, wat nu?

  • Controleer of je het juiste wachtwoord gebruikt (misschien staat caps lock aan).
  • Als het niet lukt, vraag dan een nieuw wachtwoord aan via "wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, maar heb geen e-mail ontvangen om een nieuw wachtwoord in te stellen, wat nu?

  • Controleer of je het juist e-mailadres hebt ingevoerd (het e-mailadres waarmee je je ook hebt aangemeld voor Mijn Etos).
  • Het kan ook zo zijn dat de e-mail voor het aanpassen van het wachtwoord in je junk-, spam- of reclamefolder terecht is gekomen.
  • Als je wel het juiste e-maiIadres gebruikt en de mail staat ook niet in hun junk-, spam- of reclamefolder, vraag dan een nieuw wachtwoord aan via "Wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan opnieuw de e-mail met een link om je wachtwoord in te stellen.
  • Mocht dit niet lukken, probeer het dan na enkele minuten opnieuw.
  • Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

De link in de e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen werkt niet, wat nu?

  • Controleer of de link niet verlopen is. Als de link wel verlopen is, vraag dan opnieuw een e-mail met een link aan via "Wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan een nieuwe e-mail met link. Probeer deze link.
  • Mocht de link niet verlopen zijn, vraag dan nogmaals een nieuw wachtwoord aan via "Wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan een nieuwe e-mail met link. Probeer deze link.
  • Mocht dit niet lukken, probeer het dan na enkele minuten opnieuw.
  • Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Mijn account is geblokkeerd, wat nu?
Nadat je account is geblokkeerd, wordt er een e-mail verstuurd waarin de uitleg staat hoe je het account weer kan deblokkeren.
De datum die in de mail staat geeft weer voor welke datum je het account moet deblokkeren. Je dient binnen 10 dagen het account te deblokkeren, anders vervalt de link in de betreffende mail.

De Etos kaart

Waar kan ik een Etos kaart ophalen?
In iedere Etos winkel in Nederland kun je een gratis Etos kaart ophalen.

Mijn kaart is kwijt/gestolen, wat nu?
Je kunt gratis een nieuwe kaart ophalen in de Etos winkel.

De nieuwe kaart moet wel gekoppeld worden aan het Etos paspoort om weer van de voordelen van Mijn Etos te kunnen profiteren. Je koppelt deze nieuwe kaart eenvoudig door in te loggen op je persoonlijke pagina via etos.nl/mijnetos en vervolgens op 'Je gegevens wijzigen' te klikken. Het nieuwe kaartnummer dient ingevuld te worden bij 'Etos kaartnummer'. De gegevens, aankoophistorie en eventueel gespaarde spaarpunten worden automatisch gekoppeld aan de nieuwe kaart. Je kunt gewoon hetzelfde e-mailadres blijven gebruiken.

Je kunt er ook voor kiezen om de Etos app te downloaden. Log dan gewoon in met de gegevens waarmee je je oorspronkelijk voor Mijn Etos hebt aangemeld. Vul in de Etos app het nieuwe kaartnummer in onder "Mijn paspoort" of scan deze met de app.

Om persoonlijke aanbiedingen te blijven ontvangen dien je altijd je nieuwe kaart te koppelen via je paspoort.

Kan ik meer dan 1 kaart aan hetzelfde e-mailadres koppelen?
Nee, dat kan niet. De kaart is individueel en elke kaart heeft een uniek nummer.

Je kunt je kaartnummer van de plastic kaart wel invoeren in de app waardoor je zowel de plastic kaart als de kaart in de app naast elkaar kunt gebruiken. Beiden hebben dan het hetzelfde kaartnummer.

De Etos app

Met welke besturingssystemen kan ik de Etos app gebruiken?
De Etos app is geschikt voor iOS (6.0 en hoger) of Android (4.0 en hoger). De app is niet geschikt voor Windows Mobile of andere mobiele platformen.

Waar kan ik de Etos app downloaden?
Je kunt de Etos app downloaden in de App store of via Google Play.

Het downloaden van de app loopt vast, wat nu?
Probeer het later opnieuw en controleer of je de laatste versie van je besturingssysteem hebt.

Ik heb al een Etos kaart, maar wil ook de app gaan gebruiken, hoe gaat dat?
Je kunt de kaart en de app naast elkaar gebruiken. Je moet eerst de app downloaden uit de App store of via Google Play. Log vervolgens in (gebruik niet de link "Meld je dan aan", maar de knop "inloggen") met je bestaande e-mailadres en wachtwoord die je ook gebruikt hebt om je aan te melden met je kaart. Je kaart zit dan automatisch ook in de app.

Is de app ook in het buitenland te downloaden? 
De app is in België en Duitsland in de App store of via Google Play te downloaden.

Het Etos paspoort

Wat is Mijn paspoort?
Zodra je je hebt aangemeld voor Mijn Etos heb je een Etos paspoort. Hier staan al je gegevens overzichtelijk bij elkaar. Na aanmelden zijn dit in eerste instantie alleen je voornaam, e-mailadres, wachtwoord en kaartnummer. Als je je voor extra onderdelen van Mijn Etos aanmeldt of bijvoorbeeld je Air Miles kaart koppelt, worden de bijbehorende gegevens ook in je paspoort bijgehouden. Je kunt de gegevens in hun paspoort altijd zelf wijzigen of verwijderen.

Als je de Etos kaart gebruikt, kom je na inloggen op etos.nl/mijnetos direct op je paspoortpagina terecht. Als je de Etos app gebruikt, vind je je paspoort onder "Mijn paspoort".

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je kunt via 'Mijn paspoort' je gegevens wijzigen of verwijderen. Via het web kom je door in te loggen op etos.nl/mijnetos direct bij je persoonlijke gegevens.

In de Etos app, vind je het paspoort onder "Mijn paspoort". Ook hier dien je in te loggen om je paspoort in te zien of wijzigingen door te voeren (hierdoor weten we namelijk zeker dat jij het bent).

Je kunt daarna door op de link Je gegevens wijzigen te klikken je persoonlijke gegevens wijzigen of verwijderen. Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan door op de knop "opslaan" te klikken.

Via de links "Afmelden of wijzigen" onder de kopjes "Mijn interesses", "Mijn baby, peuter en kleuter", "Aanbiedingen over zwangerschap", "Mijn verjaardag" of "Aanbiedingen per post" kun je een van de programmaonderdelen van Mijn Etos aanpassen of je hiervoor afmelden. Wanneer je je afmeldt, worden bijbehorende gegevens automatisch verwijderd en ontvang je ook geen nieuwsbrieven meer met betrekking tot deze programmaonderdelen. Vergeet niet om je afmelding te bevestigen door op de knop "opslaan" te klikken.

Via de link onderin de hoofdpagina van het persoonlijke paspoort kun je je ook in één keer afmelden voor het gehele programma. Je ontvangt dan geen nieuwsbrieven en persoonlijke aanbiedingen meer. Ook kun je zegels van lopende spaaracties niet meer inwisselen.

Mijn wijzigingen worden niet opgeslagen, wat nu?

  • Controleer eerst of je je wijzigingen ook daadwerkelijk bevestigt door op de knop "opslaan" te klikken.
  • Als je de wijzigingen niet direct ziet, sluit dan eerst je paspoort af door in het geval van de kaart uit te loggen, of in het geval van de app terug te keren naar het hoofdscherm of deze eventueel helemaal af te sluiten. Open daarna het paspoort weer en controleer of de wijzigingen nu wel verwerkt zijn.
  • Als de wijzigingen nog niet verwerkt zijn, probeer het dan het nogmaals door de gegevens opnieuw te wijzigen en op "opslaan" te klikken.
  • Mochten wijzigingen dan alsnog niet verwerkt worden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Ik wil mij afmelden voor een van de programmaonderdelen, maar dat lukt niet, wat nu?

  • Controleer eerst of je je afmelding ook daadwerkelijk hebt bevestigd door op de knop "opslaan" te klikken.
  • Als je de afmelding niet direct ziet, sluit dan eerst je paspoort af. Heb je een plastic kaart, dan doe je dat door uit te loggen. Heb je de app dan dien je terug te keren naar het hoofdscherm. Open daarna het paspoort weer en controleer of de wijzigingen nu wel verwerkt zijn.
  • Als de afmelding nog niet verwerkt is, probeer het dan nogmaals door op "afmelden" en op "opslaan" te klikken. Het kan een week duren voordat je geen nieuwsbrief meer ontvangt van het betreffende programma-onderdeel waarvoor je je afmeldt.
  • Mocht de afmelding dan alsnog niet verwerkt worden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Let op: De wekelijkse nieuwsbrief is geen programmaonderdeel waarvoor je je kan afmelden. Wanneer je deze nieuwsbrief niet meer wil ontvangen dien je je af te melden voor het gehele programma.

Wat doet Etos met mijn paspoortgegevens?
Etos B.V. is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in het privacybeleid van Etos (te vinden op www.etos.nl/privacy).

Bij het aanmelden voor het Mijn Etos progamma maak je een Etos paspoort aan, waarvoor je je voornaam, e-mailadres en een wachtwoord moe opgeven. Deze gegevens worden door Etos onbeperkt bewaard, totdat jij ze wijzigt of je uitschrijven.

Je kunt ervoor kiezen om Mijn Etos nog persoonlijker te maken. Je vult daarvoor je interesse(s) en enkele persoonlijke gegevens in je 'Etos paspoort'. Deze gegevens worden door Etos onbeperkt bewaard, totdat je ze wijzigt of je uitschrijft.

Jij bepaalt wat Etos wel en niet van je mag weten. We vragen alleen om je persoonlijke gegevens om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Meer informatie is te vinden op www.etos.nl/privacy.

Mijn baby is geboren en ik wil nu graag de baby nieuwsbrief ontvangen, wat moet ik doen?
Om de baby nieuwsbrief te ontvangen, ga je naar je Etos paspoort. Als je de Etos kaart gebruikt, kom je na het inloggen op etos.nl/mijnetos direct in je persoonlijke paspoort terecht. Als je de Etos app gebruikt, vind je je paspoort onder "Mijn paspoort".

Onder het kopje "Mijn baby, peuter en kleuter" kun je de naam en geboortedatum van je kindje in je paspoort opgeven. Als je daarna op de knop "Aanmelden" klikt, krijg je vanaf dat moment de baby nieuwsbrieven. Deze nieuwsbrieven zijn steeds afgestemd op de leeftijd van je kind.

Je kunt je hier ook uitschrijven voor de zwangerschapsmailing door de zwangerschapsgegevens te verwijderen.

Ik wil mijn deelname aan Mijn Etos beëindigen, wat moet ik daarvoor doen?
Je kunt je deelname aan Mijn Etos beëindigen via de link "Afmelden voor het mijn Etos programma" onderaan de hoofdpagina van het paspoort. Hier kun je je in één keer afmelden voor het gehele programma. Je ontvangt dan geen nieuwsbrieven en persoonlijke aanbiedingen meer. Ook kan je zegels van lopende spaaracties niet meer inwisselen.

Ik wil dat Etos al mijn gegevens permanent verwijdert, waar geef ik dat aan?
Je kunt je verzoek om inzage, correctie of verwijdering van je gegevens sturen naar: Etos, afdeling Etos Consumentenservice, Postbus 3101, 1500 HE Zaandam. Het duurt tot 4 weken om de verwijdering definitief te maken.

Persoonlijke aanbiedingen

Heb ik de kaart nodig om korting te ontvangen in de winkel?
Nee, voor de "gewone" folderaanbiedingen van de huis-aan-huis folder heb je geen Etos kaart of Etos app nodig. Deze aanbiedingen zijn geldig voor iedere klant.

Deelname aan Mijn Etos geeft wel extra korting in de vorm van persoonlijke aanbiedingen. Hiervoor heb je een geregistreerde Etos kaart of de Etos app nodig.

Mijn persoonlijke aanbieding werkt niet in de winkel, ik heb mijn korting niet gekregen, wat nu?
Controleer eerst of de aanbieding nog geldig is. Als de aanbieding niet langer in de app onder "Mijn aanbiedingen" staat, of als deze in de e-mail nieuwsbrief na klikken weergeeft: "Helaas, deze aanbieding is verlopen", dan is de aanbieding niet langer geldig. Hier zijn verschillende redenen voor:

  • De geldigheidsduur is verstreken. Je vindt de geldigheidsduur in de tekst horend bij de aanbieding.
  • Je hebt de aanbieding al een keer verzilverd. Verzilveren kan maar bij 1 aankoop. Binnen dezelfde aankoop kun je de aanbieding meerdere keren verzilveren, maar de aanbieding is niet langer geldig na deze aankoop.

Mocht de aanbieding nog wel geldig zijn, controleer dan eerst of je de aanbieding hebt geactiveerd door op de knop "ik wil deze" in het plaatje van de afbeelding te klikken. Dit activeren werkt zowel in de app als in de e-mailnieuwsbrief op dezelfde manier. Alleen geactiveerde aanbiedingen geven recht op korting in de winkel. Mocht je al in de winkel zijn, dan kun je de aanbieding altijd nog via de app of de mail direct activeren door op de "ik wil deze" knop te klikken (hiervoor heb je een internetverbinding nodig: mogelijk moet je voor een goede verbinding even de winkel in- en uitlopen). Je kunt de aanbieding direct daarna alsnog verzilveren (zie voor het activeren van een persoonlijke aanbieding de afbeeldingen onder 'Waarom moet ik mijn aanbieding activeren en hoe doe ik dat?).

Als de aanbieding nog geldig is en je hebt deze ook geactiveerd, dan kan het zijn dat het artikel dat je wilt kopen niet binnen de aanbieding valt. Je kunt dat zien in de omschrijving en voorwaarden van de aanbieding. In de e-mail kun je deze vinden door op de aanbieding te klikken: je komt dan op een pagina met alle uitleg over de aanbieding. In de app vind je de omschrijving en voorwaarden van de aanbieding achter het informatie-icoontje "i" rechts bovenin het plaatje van de afbeelding.

Mocht het artikel onderdeel zijn van een geldige aanbieding, dan heb je alsnog recht op korting. De winkelmedewerker kan je deze korting dan geven.

Mocht het onverhoopt gebeuren dat je geen korting krijgt, maar daar wel recht op meent te hebben, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Waarom moet ik mijn aanbieding activeren en hoe doe ik dat?
Je moet de aanbieding activeren door op de knop "Ik wil deze" te klikken, omdat de aanbieding anders niet werkt op de kassa's in de Etos winkel. Een niet geactiveerde aanbieding geeft geen korting in de winkel.

Activeren in de app

 

Activeren in de mail

Ik krijg persoonlijke aanbiedingen die helemaal niet bij mij passen, hoe kan dat?
Aan het begin van Mijn Etos kennen we nog niet al je voorkeuren en hebben we nog geen inzicht in wat je graag en vaak koopt. Het kan dan zijn dat je een aanbieding ontvangt die niet precies bij je past. Naarmate we je beter leren kennen, zullen de aanbiedingen een steeds betere "match" zijn.

Mocht je aanbiedingen blijven ontvangen die absoluut niet bij je passen, controleer dan of het juiste kaartnummer is ingevuld in je Etos paspoort.

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Waarom krijg ik geen aanbiedingen op geneesmiddelen?
Het is in Nederlandse en Europese wetgeving verboden om kortingen of promoties te geven op geneesmiddelen. Vandaar dat je vanuit Mijn Etos geen persoonlijke aanbiedingen op deze producten ontvangt.

Ik heb mij ingeschreven voor Mijn Etos, maar geen aanbiedingen ontvangen, hoe zit dat?
Na je inschrijving kan het enkele dagen duren voordat je je eerste nieuwsbrief met persoonlijke aanbiedingen ontvangt of dat je persoonlijke aanbiedingen krijgt in de app.

Mocht je al enkele weken niets ontvangen, controleer dan eerst of je het juiste e-mailadres hebben opgevoerd in je paspoort.

Als je e-mailadres wel klopt, kan het zijn dat de Etos nieuwsbrief met aanbiedingen in je junk-, spam- of reclamefolder terecht is gekomen.

Mocht je ook daar geen e-mails vanuit Mijn Etos kunnen vinden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Mocht je tevens geen aanbiedingen in de app ontvangen, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Ik heb mij ingeschreven voor een van de andere onderdelen van Mijn Etos (interesses, zwangerschap, baby/peuter, verjaardag, post), maar heb nog nooit iets ontvangen, hoe zit dat?
Na je inschrijving voor een van deze onderdelen kan het meerdere weken duren voordat je de eerste nieuwsbrief per e-mail ontvangt (en als je de app hebt de persoonlijke aanbiedingen ook in de app), omdat de frequentie per onderdeel verschilt.

Mocht je na enkele weken nog steeds geen e-mail hebben ontvangen, controleer dan eerst je e-mailadres. Het kan ook zijn dat de Etos e-mails in je junk-, spam- of reclamefolder terecht zijn gekomen.

Mocht je ook daar geen e-mails vanuit Mijn Etos kunnen vinden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Mocht je tevens geen aanbiedingen in de app ontvangen, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Het artikel waarvoor ik een persoonlijke aanbieding heb ontvangen, is niet meer op voorraad, wat nu?
Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat de voorraad van een persoonlijke aanbieding op is of dat een artikel tijdelijk niet leverbaar is. Etos betreurt dat uiteraard ten zeerste. Over het algemeen gelden de persoonlijke aanbiedingen op een breder assortiment en kun je een keuze voor een ander artikel maken. Het is echter geen onderdeel van onze actievoorwaarden om een alternatief product aan te bieden of een andere korting. Het is helaas ook niet mogelijk om persoonlijke aanbiedingen met een week of langer te verlengen tot een artikel weer op voorraad is.

Mijn persoonlijke aanbieding is verlopen, kan deze verlengd worden? 
Het is niet mogelijk om persoonlijke aanbiedingen met een week of langer te verlengen. In elke aanbieding staat aangegeven tot wanneer deze geldig is.

Sparen

Ik heb geen spaarpunten ontvangen bij mijn laatste aankoop, wat nu?
Helaas kunnen spaarpunten niet met terugwerkende kracht op je kaart of app worden bijgeschreven. Na afronding van de transactie is de kaart achteraf niet meer te scannen.

Ik heb een volle spaarkaart, maar aan de kassa lijkt dat niet zo en nu krijg ik mijn spaarproduct niet mee, wat nu?
In de app kun je controleren of je inderdaad een volle spaarkaart hebt. Deze is zichtbaar onder "Mijn aanbiedingen". Je hoeft de spaarkaart niet apart te activeren. Een volle spaarkaart is ook altijd zichtbaar als melding op de kassabon. Let wel op de looptijd van de spaaractie: volle spaarkaarten kunnen slechts beperkt worden ingeleverd.

Mocht je een volle spaarkaart hebben, maar de korting van de spaaractie wordt niet verrekend aan de kassa, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Waarom kan ik niet meer sparen op een papieren spaarkaart met zegels?
Etos maakt het sparen graag gemakkelijker voor haar klanten door de introductie van digitaal sparen via de kaart of de app. In enkele gevallen kan Etos echter besluiten nog wel een spaaractie in te zetten met papieren zegeltjes.

Ik spaar met de kaart, maar wil de app gaan gebruiken, kan dat?
Dit kan zeker, als je de app gedownload hebt is het belangrijk om met je bestaande mailadres en wachtwoord in te loggen in 'Mijn paspoort'. Het kaartnummer van de app moet worden gewijzigd in het plastic kaartnummer. Je spaarkaart, inclusief je gespaarde aantal punten, staat nu in de app.

Ik wil helemaal niet sparen, hoe zet ik het sparen uit?
Op de Etos kaart kun je het sparen niet uitzetten, De volle spaarkaart vervalt sowieso aan het eind van de spaaractie.

Als je de Etos app gebruikt kun je iedere spaarkaart aan- en uitzetten door het schuifje onderaan het scherm van de spaarkaart naar rechts of naar links te schuiven. Het schuifje staat voor iedere spaarkaart standaard aan.

Nieuwsbrieven

Welke nieuwsbrieven krijg ik allemaal van Mijn Etos?
Mijn Etos kent vijf verschillende soorten nieuwsbrieven, met daarin persoonlijke aanbiedingen. Met een Etos kaart ontvang je de nieuwsbrieven en persoonlijke aanbiedingen per e-mail. Met een Etos app krijg je de nieuwsbrieven per e-mail en de persoonlijke aanbiedingen per e-mail en in de app.

  1. Algemene nieuwsbrief
    Als je meedoet aan Mijn Etos ontvang je automatisch de algemene nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief verschijnt elke week en bevat een persoonlijke aanbieding. Je kunt je niet voor deze nieuwsbrief afmelden anders dan je voor Mijn Etos uit te schrijven. Je ontvangt dan ook geen persoonlijke aanbiedingen meer.
  2. Baby nieuwsbrief
    De baby nieuwsbrief verschijnt maandelijks en is afgestemd op de fase van je zwangerschap of de leeftijd van je baby. De baby nieuwsbrief bestaat uit 3 varianten, 'Zwanger!' tijdens je zwangerschap, 'Babynieuws' voor baby's tot 18 maanden en 'Peutertijd' voor kinderen tot 4 jaar. In elke nieuwsbrief zit een persoonlijke aanbieding. Je moet je apart aanmelden voor de nieuwsbrieven Zwanger! en Babynieuws/Peutertijd.
  3. Superbaby nieuwsbrief
    Dit is een tweewekelijkse nieuwsbrief waarin je altijd minimaal één persoonlijke aanbieding ontvangt en tevens op de hoogte blijft van de beste folderaanbiedingen op het gebied van babyverzorging Je meldt je aan voor deze nieuwsbrief door bij interesses 'babyverzorging' aan te vinken. Ook ontvang je deze nieuwsbrief wanneer je je hebt aangemeld voor de baby nieuwsbrief, beschreven bij punt 2.
  4. Beauty nieuwsbrief
    De beauty nieuwsbrief verschijnt maandelijks en heeft een persoonlijke aanbieding. Je meldt je voor deze nieuwsbrief aan door minimaal één van de interesses: Make-up, Haarverzorging en -trends, Gezichtsverzorging, Lichaamsverzorging of Herenverzorging te selecteren.
  5. Health nieuwsbrief
    De health nieuwsbrief verschijnt elke twee maanden en bevat voor elke klant een persoonlijke aanbieding. Je meldt je voor deze nieuwsbrief aan door minimaal één van de interesses: Gezondheid en beweging of Vitamines en supplementen te selecteren.

Ik krijg te veel nieuwsbrieven, wat kan ik daaraan doen?
Je kunt je voor iedere nieuwsbrief uitschrijven. Dat kan op twee manieren:

  • via de uitschrijflink in de e-mailnieuwsbrief zelf. Je vindt deze link onderaan de mail. De link zet je direct door naar je Etos paspoort waar je je uitschrijving onder de kopjes "Mijn interesses", "Mijn baby, peuter en kleuter" en "Aanbiedingen over zwangerschap", kunt aangeven.
  • via je paspoort in de Etos app of op etos.nl/mijnetos. In je paspoort kun je je inschrijvingen per onderwerp aanpassen.

Let op: Uitschrijven voor de algemene Mijn Etos nieuwsbrief die op zondag verschijnt, is niet mogelijk. Dit is een verplicht onderdeel van je deelname aan Mijn Etos. Wil je deze nieuwsbrief toch niet meer ontvangen, dan moet je je uitschrijven voor Mijn Etos. Je ontvangt dan geen persoonlijke aanbiedingen meer en gespaarde punten kunnen niet meer ingeleverd worden. Ook kan je dan niet meer sparen voor acties in de toekomst die via het Mijn Etos programma lopen.

Ik krijg helemaal geen nieuwsbrieven, terwijl ik me wel voor Mijn Etos heb aangemeld, wat nu?
Na je inschrijving kan het even (soms meer dan een week) duren voordat je je eerste nieuwsbrief met persoonlijke aanbiedingen ontvangt.

Mocht je al enkele weken niets ontvangen, controleer dan eerst of het juiste e-mailadres is opgevoerd in je paspoort.

Als je e-mailadres wel klopt, kan het zijn dat de Etos nieuwsbrief met aanbiedingen in je junk-, spam- of reclamefolder terecht is gekomen.

Mocht je ook daar geen e-mails van Mijn Etos kunnen vinden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Ik heb mij ingeschreven voor een van de onderdelen van Mijn Etos (interesses, zwangerschap, baby/peuter, verjaardag, post), maar heb nog nooit een nieuwsbrief ontvangen, hoe zit dat?
Na je inschrijving voor een van deze onderdelen kan het meerdere weken duren voordat je de eerste nieuwsbrief per e-mail ontvangt.

Mocht je na enkele maanden nog steeds geen e-mail hebben ontvangen of heb je geen verjaardagsmail gekregen, controleer dan eerst je e-mailadres. Het kan ook zo zijn dat de Etos e-mails in je junk-, spam- of reclamefolder terecht zijn gekomen.

Mocht je ook daar geen e-mails van Mijn Etos kunnen vinden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Ik wil mij graag uitschrijven voor een van de onderdelen/nieuwsbrieven, maar dat lukt niet, wat nu?

  • Controleer eerst of je je uitschrijving ook daadwerkelijk bevestigt door op de knop "opslaan" te klikken.
  • Als je de afmelding niet direct ziet, sluit dan eerst je paspoort af door in het geval van de kaart uit te loggen, of in het geval van de app terug te keren naar het hoofdscherm. Open daarna het paspoort weer en controleer of de afmelding nu wel verwerkt is.
  • Als de afmelding nog niet verwerkt is, probeer het dan opnieuw door nogmaals op "afmelden" en op "opslaan" te klikken. Het kan één week duren voordat je geen nieuwsbrief meer ontvangt van het betreffende programmaonderdeel waarvoor je je afmeldt.
  • Mocht je afmelding dan alsnog niet verwerkt worden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Voor de e-mailnieuwsbrieven die horen bij Mijn Etos kun je je ook afmelden door direct op de uitschrijflink onderin de e-mail te klikken. Je komt dan direct op de paspoortpagina, waar je je na in te loggen direct kunt uitschrijven voor de desbetreffende onderdelen.

De plaatjes in de nieuwsbrief worden niet getoond, wat nu?
Dit kan liggen aan een niet goed werkende internetverbinding of aan de instellingen van je e-mailprogramma. Mochten de plaatjes na enige tijd nog niet getoond worden, dan kun je op de link "Bekijk de online versie" klikken.

Stappenteller

Hoe werkt de stappenteller in de Etos app?
De stappenteller in de Etos app werkt op basis van de loopbewegingen die je uitvoert. De stappenteller gebruikt geen locatiegegevens (geen GPS tracking), maar werkt op de interne bewegingsensor. Hierdoor kan het voor komen dat een interne stappenteller meer of minder stappen telt dan de Etos stappenteller.

Hoe kan ik deelnemen aan de stappenteller in de Etos app?
Binnen de Etos app meld je je apart aan voor de stappenteller onder "Mijn stappenteller". Je dient hierbij akkoord te gaan met de voorwaarden van de stappenteller. Binnen de stappenteller is iedere paar maanden een nieuwe challenge actief. Deze challenge wordt door Etos uitgeschreven en wordt onder andere via de Etos app kenbaar gemaakt. Wanneer je in de app naar 'mijn nieuwtjes' gaat, dan kan je de looptijd van een challenge in de gaten houden. Ongeacht een eventuele challenge kun je de stappenteller gewoon gebruiken.

Ik heb geen beloning gekregen voor het behalen van een mijlpaal in de stappenteller, hoe kan dat?
Je vindt je beloning onder "Mijn aanbiedingen" in de app en je kunt deze herkennen aan de voetjes in de afbeelding en aan de tekst: 'jouw stappenteller aanbieding'. Je ontvangt hiervoor geen e-mail en je hoeft deze beloning, anders dan normale persoonlijke aanbiedingen, niet te activeren.

Je vindt je beloning onder 'Mijn aanbiedingen' in de app. Je ontvangt hierover geen e-mail.

Als je wel een mijlpaal uit de challenge hebt bereikt maar de beloning niet zichtbaar is onder "Mijn aanbiedingen", neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Ik heb een beloning gekregen, maar kan deze niet verzilveren in de winkel, wat nu?

  • Het kan zijn dat de beloning inmiddels verlopen is.
  • Controleer of het product dat je wilt meenemen of kopen ook daadwerkelijk het product van de beloning is.
  • Je kan een beloning slechts één keer verzilveren in de winkel, daarna verdwijnt deze uit de app en kan de beloning niet nogmaals verzilverd worden.
  • Mocht het alsnog niet goed gaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Hoe kan het dat een beloning van mijn stappenteller ook in de actiefolder staat?
Omdat de beloningen van de stappenteller challenge over het algemeen langer geldig zijn dan een reguliere of persoonlijke aanbieding kan het voor komen dat de producten van een beloning van de stappenteller challenge ook onder andere folderaanbiedingen valt. Je kunt de beloning van de stappenteller dan altijd nog op een later moment verzilveren.

De stappenteller telt mijn stappen niet goed, wat nu?
De stappenteller in de Etos app telt je loopbewegingen, maar het kan gebeuren dat deze ook andere bewegingen meetelt (bijvoorbeeld als je op de fiets zit). Dit kan helaas niet voorkomen worden. Als de stappenteller te weinig stappen lijkt te tellen, kan dat komen doordat het besturingssysteem van de mobiele telefoon de stappenteller na enkele uren automatisch uitzet. Dit probleem is te verhelpen door de Etos app af en toe actief te openen. Zo blijft de stappenteller "aan" staan. Verschillende telefoons hebben echter hun eigen hardware. Check de gebruiksaanwijzing van je telefoon voor de juiste instellingen.

Daarnaast is een internetverbinding vereist om de stappenteller actief te kunnen gebruiken.

Let op: Voor iPhone-gebruikers is het van belang dat bij de instellingen van de Etos app de 'Beweging en conditie' en 'mobiele data' aan staan.

De stappenteller houdt steeds op met tellen, hoe zit dat?
Als de stappenteller steeds ophoudt met tellen, kan dat komen doordat het besturingssysteem van de mobiele telefoon de stappenteller na enkele uren automatisch uitzet. Dat probleem is te verhelpen door de Etos app af en toe actief te openen. Zo blijft de stappenteller "aan" staan. Dit is een probleem dat zich bij oudere modellen vaker kan voordoen.

Daarnaast is een internetverbinding vereist om de stappen te tellen.

Let op: Voor iPhones ouder dan de 5S is het helaas niet mogelijk de stappenteller te activeren.

De batterij van mijn telefoon is nu heel snel leeg, wat kan ik daaraan doen?
Als je dit niet wilt is, net als bij andere stappentellers, helaas de enige optie om de Etos stappenteller uit te zetten. Het probleem met de batterij speelt voornamelijk bij Android.

In de stappenteller staat dat ik de challenge behaald heb, wat betekent dat?
De Etos stappenteller werkt iedere paar maanden met een nieuwe challenge met een totaaldoelstelling op het totale aantal stappen. Als je het totale aantal stappen gezet hebt, heb je de challenge behaald. Je kunt dan weer meedoen aan een volgende challenge zodra Etos die lanceert. Omdat we bewegen stimuleren, kun je als je de challenge volbracht hebt, altijd de stappenteller blijven gebruiken om te volgen hoeveel stappen je zet. Hiervoor ontvang je dan alleen geen beloningen van Etos.

Mijn totaal aantal stappen is op 0 gezet, hoe kan dit? 
Om de zoveel tijd start Etos weer een nieuwe stappenteller challenge. De stappen die je eerder hebt gezet worden dan weer op 0 gezet zodat je opnieuw aan de challenge kunt beginnen. Bij iedere mijlpaal zul je weer een beloning ontvangen.

Air Miles

Hoe kan ik mijn Air Miles kaart koppelen aan mijn Etos kaart/app?
In je Etos paspoort kun je je Air Miles kaart koppelen aan je Etos kaart door het nummer van de Air Miles kaart in te vullen. Je vindt je paspoort in de app onder etos.nl/mijnetos na inloggen.

Mijn Air Miles worden niet bijgeschreven nu ik de kaarten gekoppeld heb, wat nu?
Controleer eerst of de kaarten daadwerkelijk gekoppeld zijn: in je Etos paspoort in de app of op etos.nl/mijnetos moet je dan het Air Miles kaartnummer zien. Controleer ook of je het juiste kaartnummer hebben ingevoerd. Zo niet, dan kun je dit nummer altijd wijzigen. Je kunt dit ook op de kassabon of het kassascherm zien.

Het duurt overigens altijd enkele dagen, en soms meer dan een week, voordat de Air Miles op je Etos aankopen worden bijgeschreven.

Mocht je na deze tijd nog steeds geen Air Miles hebben ontvangen, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice, via het contactformulier of door te bellen naar (088) 659 42 45.

Kan ik dezelfde Air Miles kaart aan meerdere Etos kaarten/apps koppelen?
Vanaf week 16 2017 is dit mogelijk.

Hoe kan ik mijn Air Miles kaart weer ontkoppelen/verwijderen?
Je kunt de Air Miles kaart gemakkelijk ontkoppelen door het kaartnummer te verwijderen uit je Etos paspoort (in de app of op etos.nl/mijnetos). Vergeet dan niet de wijzigingen in je Etos paspoort op te slaan.

Kan ik mijn Air Miles kaart ook koppelen als ik niet deelneem aan Mijn Etos (aan een anonieme Etos kaart)?
Nee, het is niet mogelijk om een Air Miles kaart te koppelen aan een anonieme Etos kaart. Je hebt een Etos paspoort nodig om de kaarten te kunnen koppelen. Dit krijg je pas na deelname aan Mijn Etos.