Over Etos Extra

Vragen over Etos extra

Heb je een vraag over Etos Extra? Lees dan de veelgestelde vragen.

Etos extra

Wat is Etos extra?

Zoals de naam al zegt spaar je met Etos extra voor bijzonder leuke extra’s voor jezelf of voor een ander! Gewoon, omdat we onze trouwe klanten met een Etos kaart nét dat beetje extra gunnen. Als je de Etos kaart elke keer laat scannen, spaar je automatisch mee. Iedere euro is een punt waard en als je er honderd hebt krijg je €1.- korting. Maar je kunt ook sparen voor meer… Je kunt bijvoorbeeld sparen voor extra cadeaus, extra advies, extra events en nog veel meer…

Etos extra laat zien dat Etos een plek is waar je niet alleen deskundig advies krijgt, maar waar je ook verrassende en inspirerende producten vindt. Daarnaast ben je als kaarthouder welkom op events en krijg je iets leuks op je verjaardag. Alles om lekker in je vel te zitten.

Je bepaalt zelf wat Etos wel en niet van je mag weten. We vragen alleen om je persoonlijke gegevens om je nog beter van dienst te kunnen zijn. In geen geval verstrekt Etos persoonsgegevens aan derden voor commerciële doeleinden. Meer informatie is te vinden op deze pagina: Privacy.

Wat zijn de voordelen van Etos extra?

  • Extra korting: altijd €1.- korting* bij iedere 100 punten
  • Extra cadeaus: gratis product naar keuze op specifieke momenten
  • Extra advies: ontvang deskundig advies op maat en inspirerende tips in onze Etos extra nieuwsbrieven
  • Extra aanbiedingen: aanbiedingen speciaal voor jou. Ontvang uitnodigingen voor leuke events en krijg op jouw verjaardag een leuke verrassing
  • Extra sparen: volle spaarkaarten zijn vanaf nu langer geldig! Spaar lekker door voor meer extra’s. Spaar sneller punten en doe iemand anders jouw punten cadeau

*m.u.v. cadeaukaarten, geneesmiddelen en flesvoeding t/m 6 maanden

Welke voordelen van Etos extra werken op de webshop?

Etos extra is nog niet volledig geïntegreerd in de Etos webshop. Het verzilveren van extra aanbiedingen werkt nog niet. Extra aanbiedingen kunnen alleen in Etos winkels verzilverd worden.

Het krijgen van spaarpunten én het inwisselen van volle spaarkaarten werkt wel in de Etos webshop. Wanneer je ingelogd bent worden de spaarpunten automatisch bijgeschreven na je aankoop. Daarnaast kun je volle spaarkaarten inwisselen in je winkelwagen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor €1 korting op het gehele assortiment*, een donatie voor €5 aan drogisterijproducten aan de voedselbank óf je kunt tijdens de Etos extra weken 2 volle spaarkaarten inwisselen voor een cadeautje.

*m.u.v. cadeaukaarten, geneesmiddelen en flesvoeding t/m 6 maanden

Moet ik mij aanmelden om de voordelen van Etos extra te ontvangen (anonieme kaart)?

Ja, je moet je aanmelden om van de voordelen van Etos extra te profiteren. Met een niet geregistreerde Etos kaart (een anonieme kaart) biedt Etos extra geen voordelen.

Met een niet geregistreerde Etos kaart kun je wel punten sparen voor Etos extra. De reden hiervoor is dat we je ook voor je eerste aankopen spaarpunten willen geven, ook als je je nog niet hebt aangemeld voor Etos extra. Deze spaarpunten worden maximaal 1 jaar vastgehouden en je moet de kaart dan wel bij elke aankoop (hebben) laten scannen. Om volle spaarkaarten te verzilveren, moet je je eerst aanmelden.

Wat doet Etos met mijn gegevens?

Etos B.V. is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in het privacybeleid van Etos (te vinden op de pagina Privacy).

Bij aanmelding voor Etos extra maak je een account aan, waarvoor je je voornaam, e-mailadres en een wachtwoord moet opgeven. Deze gegevens worden door Etos onbeperkt bewaard, totdat je ze wijzigt of je je uitschrijft.

Als deelnemer van Etos extra ontvang je extra voordeel. Om dit voordeel persoonlijk te maken, gebruikt Etos een aantal gegevens van jou, waaronder: welke producten je bij ons koopt (m.u.v. producten die iets zeggen over je medische gesteldheid of je seksuele leven), het bedrag dat je per keer bij Etos besteedt, in welke winkel en via welk kanaal je je aankopen doet, van welke Etos aanbiedingen je gebruikmaakt, wat je in onze nieuwsbrief aanklikt en je websitebezoekgegevens. Deze gegevens worden door Etos maximaal 27 maanden bewaard, waarna ze onomkeerbaar worden versleuteld en niet te herleiden zijn.

Je kunt ervoor kiezen om Etos extra nog persoonlijker te maken. Dit doe je door enkele persoonlijke gegevens in te vullen in je account of in de app bij 'Mijn account'. De gegevens die je invult worden door Etos onbeperkt bewaard, totdat je ze wijzigt of je je uitschrijft voor Etos extra.

Je bepaalt zelf wat Etos wel en niet van je mag weten. We vragen alleen om jouw persoonlijke gegevens om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Meer informatie is te vinden op de pagina Privacy.

Hoe beveiligen wij je gegevens?

Etos gaat uiterst zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Wij hebben verschillende technische en organisatorische maatregelen genomen om je persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Zo beveiligen wij onze systemen en applicaties volgens de geldende standaarden voor informatiebeveiliging, zoals Control Objectives for Information and related Technology (CobiT) en de Standard of Good Practice for Information Security (ISF, 2011). Meer informatie is te vinden op de pagina Privacy.

Waar kan ik terecht met vragen en verzoeken om inzage, verwijdering etc. van gegevens?

Je kunt op elk moment meer informatie of inzage vragen in specifieke gegevens die Etos over je verzamelt en deze laten corrigeren of verwijderen door een verzoek op te sturen naar privacy@etos.nl. Je kunt een verzoek om jouw gegevens in een vaak voorkomend bestandsformaat ook aan dat adres richten. We reageren in beginsel binnen vier weken op jouw verzoek. Het is ook mogelijk om deze verzoeken per post te richten aan:

Etos
Afdeling Etos Consumentenservice
Postbus 3101
1500 HE Zaandam

Meer informatie is te vinden op de pagina Privacy.

Waar kan ik het privacybeleid van Etos vinden?

Het privacybeleid van Etos is te vinden op de pagina Privacy.

Aanmelden

Hoe kan ik me aanmelden voor Etos extra?

Je kunt je op twee manieren aanmelden voor Etos extra:

  • Met een Etos kaart kun je via Etos.nl een account aanmaken voor Etos extra. Klik hier om je aan te melden voor Etos extra. Het is ook mogelijk om de kaart later op te halen in de winkel en toe te voegen aan je account.
  • Met de gratis Etos app. De Etos app kun je downloaden in de Apple App Store of in de Google Play Store. Zodra je de app hebt gedownload, kun je je aanmelden voor Etos extra óf inloggen met je Etos extra account.
  • Je kan ook de Etos app én kaart naast elkaar gebruiken. Wanneer je in de app naar je account gaat via het menu, kun je het bestaande kaartnummer wijzigen naar het kaartnummer dat op je plastic kaart staat. In het vervolg kun je dan zowel de app als de Etos kaart gebruiken. Beiden hebben dan namelijk hetzelfde kaartnummer. Bij aanmelding vragen we je om je voornaam, e-mailadres en een wachtwoord in te voeren. Je hoeft je slechts eenmalig aan te melden. Daarna kun je altijd bij je gegevens door in te loggen. Na inloggen kun je je gegevens en aanmelding te allen tijde wijzigen.

Je kan ook de Etos app én kaart naast elkaar gebruiken. Wanneer je in de app naar 'Mijn account' gaat en het bestaande kaartnummer wijzigt in het kaartnummer dat op de plastic kaart staat en dat opslaat, dan kan je in vervolg zowel de app als de plastic kaart gebruiken. Beiden hebben dan namelijk hetzelfde kaartnummer. Bij aanmelding vragen we je om je voornaam, e-mailadres en een wachtwoord in te voeren. Je hoeft je slechts eenmalig aan te melden. Daarna kun je altijd bij je gegevens door in te loggen. Na inloggen kun je je gegevens en aanmelding te allen tijde wijzigen.

Mijn e-mailadres blijkt al in gebruik te zijn voor Etos extra, wat nu?

Controleer of je je e-mailadres correct hebt ingevoerd. Zo niet, typ dan alsnog het juiste e-mailadres in.

Als de foutmelding blijft, kan het zijn dat je je al eerder hebt aangemeld voor Etos extra. Klik op ‘wachtwoord vergeten’ en vul je e-mailadres in. Je krijgt een mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken voor je account.

Het door mij opgegeven wachtwoord wordt niet geaccepteerd, wat nu?

Het wachtwoord dient aan een aantal eisen te voldoen: minimaal 6 karakters, waarvan minimaal 1 letter en minimaal 1 cijfer. Controleer eerst of je wachtwoord aan de eisen voldoet.

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Mijn app of webpagina loopt vast, wat nu?

“Refresh" de pagina. Mocht dat niet lukken, probeer het na enkele minuten opnieuw. Als dat niet lukt, sluit de browser en open deze na enkele minuten weer. Probeer je vervolgens hier alsnog aan te melden. App: sluit de app af en open deze weer. Controleer bovendien of je een internetverbinding hebt (WiFi, 3G of 4G).

Inloggen

De app of webpagina loopt vast als ik probeer in te loggen, wat nu?

Controleer of je niet op de ‘account aanmaken’ pagina zit. Om in te loggen ga je naar inloggen en vul je je e-mailadres en wachtwoord in bij ‘ik heb al een account’. Via de app dien je na het registeren nog één keer in te loggen. Dit doe je via het beginscherm door op ‘inloggen’ te klikken.

Controleer of je het juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, vraag dan via "Wachtwoord vergeten" een nieuw wachtwoord aan.

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Ik heb mij aangemeld voor Etos extra, maar kan niet inloggen, wat nu?

Controleer of je niet op de ‘account aanmaken’ pagina zit. Om in te loggen ga je naar inloggen en vul je je e-mailadres en wachtwoord in bij ‘ik heb al een account’.

Lukt het inloggen via de app niet, controleer of je niet per ongeluk op de 'aanmeldpagina' bent. Bij het herstarten van de app kom je altijd eerst op de aanmeldpagina terecht. Rechts bovenin het scherm zit een kruisje waardoor je, als je daar op klikt, van de aanmeldpagina naar de inlogpagina gaat. Daarna log je in met je bestaande inloggegevens.

Controleer of je het juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, vraag dan via "Wachtwoord vergeten" een nieuw wachtwoord aan.

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Mijn e-mailadres lijkt onjuist, wat nu?

Wanneer je in je account ziet de je e-mailadres verkeerd is, kun je dit nog aanpassen. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Mijn wachtwoord is onjuist, wat nu?

Controleer of je het juiste wachtwoord gebruikt (misschien staat caps lock aan).

Als het niet lukt, vraag dan een nieuw wachtwoord aan via "wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, maar heb geen e-mail ontvangen om een nieuw wachtwoord in te stellen, wat nu?

Controleer of je het juist e-mailadres hebt ingevoerd (het e-mailadres waarmee je je ook hebt aangemeld voor Etos extra).

Het kan ook zo zijn dat de e-mail voor het aanpassen van het wachtwoord in je junk-, spam- of reclamefolder terecht is gekomen.

Als je wel het juiste e-maiIadres gebruikt en de mail staat ook niet in hun junk-, spam- of reclamefolder, vraag dan een nieuw wachtwoord aan via "Wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan opnieuw de e-mail met een link om je wachtwoord in te stellen.

Mocht dit niet lukken, probeer het dan na enkele minuten opnieuw.

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

De link in de e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen werkt niet, wat nu?

Controleer of de link niet verlopen is. Als de link wel verlopen is, vraag dan opnieuw een e-mail met een link aan via "Wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan een nieuwe e-mail met link. Probeer deze link.

Mocht dit niet lukken, probeer het dan na enkele minuten opnieuw.

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Mijn account is geblokkeerd, wat nu?

Nadat je account is geblokkeerd, wordt er een e-mail verstuurd waarin de uitleg staat hoe je het account weer kan deblokkeren.

De datum die in de mail staat geeft weer voor welke datum je het account moet deblokkeren. Je dient binnen 10 dagen het account te deblokkeren, anders vervalt de link in de betreffende mail.

Mijn account

Wat is Mijn account?

Zodra je je hebt aangemeld voor Etos extra heb je een account. Hier staan al je gegevens overzichtelijk bij elkaar. Na aanmelden zijn dit in eerste instantie alleen je voornaam, e-mailadres, wachtwoord en kaartnummer. Als je je voor extra onderdelen van Etos extra aanmeldt of bijvoorbeeld je Air Miles kaart koppelt, worden de bijbehorende gegevens ook in je account bijgehouden. Je kunt de gegevens in je account altijd zelf wijzigen of verwijderen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je kunt via je account je gegevens wijzigen of verwijderen. In de Etos app, vind je je account in het menu onder ‘account’. Je dient eerst in te loggen om je account in te zien of wijzigingen door te voeren (hierdoor weten we namelijk zeker dat jij het bent). Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan door op de knop "bewaar" te klikken.

Via 'Etos extra' in je account kun je een van de programmaonderdelen van Etos extra aanpassen of je hiervoor afmelden. Wanneer je je afmeldt, worden bijbehorende gegevens automatisch verwijderd en ontvang je ook geen nieuwsbrieven meer met betrekking tot deze programmaonderdelen. Vergeet niet om je afmelding te bevestigen door op de knop "bewaar" te klikken.

Mijn wijzigingen worden niet opgeslagen, wat nu?

Controleer eerst of je je wijzigingen ook daadwerkelijk bevestigt door op de knop "bewaar" te klikken. Als je de wijzigingen niet direct ziet, sluit dan eerst je account af door in het geval van de kaart uit te loggen, of in het geval van de app terug te keren naar het hoofdscherm of deze eventueel helemaal af te sluiten. Open daarna het account weer en controleer of de wijzigingen nu wel verwerkt zijn.

Als de wijzigingen nog niet verwerkt zijn, probeer het dan het nogmaals door de gegevens opnieuw te wijzigen en op "bewaar" te klikken.

Mochten wijzigingen dan alsnog niet verwerkt worden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Ik wil mij afmelden voor een van de programmaonderdelen, maar dat lukt niet, wat nu?

Controleer eerst of je je wijzigingen ook daadwerkelijk bevestigt door op de knop "bewaar" te klikken. Als je de afmelding niet direct ziet, sluit dan eerst je account af door in het geval van de kaart uit te loggen, of in het geval van de app terug te keren naar het hoofdscherm of deze eventueel helemaal af te sluiten. Open daarna het account weer en controleer of de afmelding nu wel verwerkt is.

Als de afmelding nog niet verwerkt is, probeer het dan het nogmaals door je opnieuw af te melden en op "bewaar" te klikken.

Mochten wijzigingen dan alsnog niet verwerkt worden, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Ik wil mijn deelname aan Etos extra beëindigen, wat moet ik daarvoor doen?

Je kunt je deelname aan Etos extra beëindigen via uitschrijven voor Etos extra onderaan de ‘Etos extra’ pagina van je account. Hier kun je je in één keer afmelden voor het gehele programma. Je ontvangt dan geen nieuwsbrieven en extra voordeel meer. Ook je spaarpunten voor Etos extra komen te vervallen.

Nieuwsbrieven

Welke nieuwsbrieven krijg ik allemaal van Etos extra?

Etos extra kent verschillende soorten nieuwsbrieven, met daarin extra aanbiedingen. Met een Etos kaart ontvang je de nieuwsbrieven en extra aanbiedingen per e-mail. Met een Etos app krijg je de nieuwsbrieven per e-mail en de extra aanbiedingen per e-mail en in de app.

  • Wekelijkse (actie)nieuwsbrief: Altijd op de hoogte van de beste acties uit de folder, de nieuwste producten én extra aanbiedingen speciaal voor jou.
  • Thema nieuwsbrief: Met deze nieuwsbrieven ontvang je regelmatig de beste tips voor jouw gezondheid en blijf je op de hoogte van de laatste beauty trends.
  • Mijn baby, peuter en kleuter: Alles wat je nodig hebt om de eerste jaren van je kind leuk en gezond te maken. Je ontvangt maandelijks deze nieuwsbrief.
  • Mijn zwangerschap: Voordeel, tips en nieuws voor aanstaande moeders en geïnteresseerde partners. Je ontvangt maandelijks deze nieuwsbrief.
  • Verjaardagsnieuwsbrief: Wanneer je in je account je geboortedatum invult, ontvang je van ons een verjaardagsnieuwsbrief.
  • Service gerelateerde nieuwsbrieven: Bij Etos proberen we altijd onze service te verbeteren. Daarom sturen we je soms een servicemail. Daarin staat belangrijke informatie over je account, Etos extra of we sturen je een vragenlijst.

Ik krijg te veel nieuwsbrieven, wat kan ik daaraan doen?

Je kunt je voor de verschillende nieuwsbrieven uitschrijven. Dat kan op twee manieren:

  1. Door in te loggen op Etos.nl. Vervolgens ga je naar 'Etos extra' en kies je voor 'Nieuwsbrieven'. Selecteer daar welke nieuwsbrieven je aan of uit wilt zetten. Let op: na uitschrijving kun je in verband met de verwerkingstijd de nieuwsbrief nog maximaal één keer ontvangen. Daarnaast ontvang je soms nog een service mail (bijvoorbeeld omdat je een volle spaarkaart hebt).
  2. Via de 'afmelden link' in de e-mailnieuwsbrief zelf. Je vindt deze link onderaan de mail.

Ik krijg helemaal geen nieuwsbrieven, terwijl ik me wel voor Etos extra heb aangemeld, wat nu?

Na je inschrijving kan het even (soms meer dan een week) duren voordat je je eerste nieuwsbrief met extra aanbiedingen ontvangt.

Mocht je al enkele weken niets ontvangen, controleer dan eerst of het juiste e-mailadres is opgevoerd in je account.

Als je e-mailadres wel klopt, kan het zijn dat de Etos nieuwsbrief met aanbiedingen in je junk-, spam- of reclamefolder terecht is gekomen.

De plaatjes in de nieuwsbrief worden niet getoond, wat nu?

Dit kan liggen aan een niet goed werkende internetverbinding of aan de instellingen van je e-mailprogramma. Mochten de plaatjes na enige tijd nog niet getoond worden, dan kun je op de link "Bekijk de online versie" klikken.

Extra aanbiedingen

Heb ik de kaart nodig om korting te ontvangen in de winkel?

Nee, voor de "gewone" folderaanbiedingen van de huis-aan-huis folder heb je geen Etos kaart of Etos app nodig. Deze aanbiedingen zijn geldig voor iedere klant.

Deelname aan Etos extra geeft wel extra korting in de vorm van extra voordeel. Hiervoor heb je een geregistreerde Etos kaart of de Etos app nodig.

Ik kan mijn extra aanbieding niet verzilveren, ik heb mijn korting niet gekregen, wat nu?

Controleer eerst of de aanbieding nog geldig is. Als de aanbieding niet langer in de app onder "Extra aanbiedingen" staat, of als deze in de e-mail nieuwsbrief na klikken weergeeft: "Helaas, deze aanbieding is verlopen", dan is de aanbieding niet langer geldig. Hier zijn verschillende redenen voor: de geldigheidsduur is verstreken, je hebt de aanbieding al een keer verzilverd, je hebt de aanbieding nog niet geactiveerd of het gekozen artikel is geen onderdeel van de aanbieding.

Mocht het artikel onderdeel zijn van een geldige aanbieding, dan heb je alsnog recht op korting. De winkelmedewerker kan je deze korting dan geven.

Mocht het onverhoopt gebeuren dat je geen korting krijgt, maar daar wel recht op meent te hebben, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Waarom moet ik mijn extra aanbiedingen activeren en hoe doe ik dat?

Je moet de aanbieding activeren door op de knop "activeer" te klikken, omdat de aanbieding anders niet werkt op de kassa's in de Etos winkel. Een niet geactiveerde aanbieding geeft geen korting in de winkel.   

Mijn extra aanbieding past niet bij mij, hoe kan dat?

Aan het begin van Etos extra kennen we nog niet al je voorkeuren en hebben we nog geen inzicht in wat je graag en vaak koopt. Het kan dan zijn dat je een aanbieding ontvangt die niet precies bij je past. Naarmate we je beter leren kennen, zullen de aanbiedingen een steeds betere "match" zijn.

Mocht je aanbiedingen blijven ontvangen die absoluut niet bij je passen, controleer dan of het juiste kaartnummer is ingevuld in je Etos account.

Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Waarom krijg ik geen aanbiedingen op geneesmiddelen?

Het is in Nederlandse en Europese wetgeving verboden om kortingen of promoties te geven op geneesmiddelen. Vandaar dat je vanuit Etos extra geen extra aanbiedingen op deze producten ontvangt.

Ik heb mij ingeschreven voor Etos extra, maar geen extra aanbieding ontvangen, hoe zit dat?

Na je inschrijving kan het enkele dagen duren voordat je je eerste nieuwsbrief met extra aanbiedingen ontvangt of dat je extra aanbiedingen krijgt in de app.

Mocht je al enkele weken niets ontvangen, controleer dan eerst of je het juiste e-mailadres hebben opgevoerd in je account. Als je e-mailadres wel klopt, kan het zijn dat de Etos nieuwsbrief met aanbiedingen in je junk-, spam- of reclamefolder terecht is gekomen.

Mocht je nog steeds geen nieuwsbrief of aanbiedingen ontvangen, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Het artikel waarvoor ik een extra aanbieding heb ontvangen, is niet meer op voorraad, wat nu?

Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat de voorraad van een extra aanbieding op is of dat een artikel tijdelijk niet leverbaar is. Etos betreurt dat uiteraard ten zeerste. Over het algemeen gelden de extra aanbiedingen op een breder assortiment en kun je een keuze voor een ander artikel maken. Het is echter geen onderdeel van onze actievoorwaarden om een alternatief product aan te bieden of een andere korting. Het is helaas ook niet mogelijk om extra aanbiedingen met een week of langer te verlengen tot een artikel weer op voorraad is.

Mijn extra aanbieding is verlopen, kan deze verlengd worden?

Het is niet mogelijk om extra aanbiedingen met een week of langer te verlengen. In elke aanbieding staat aangegeven tot wanneer deze geldig is.

Air Miles

Hoe kan ik mijn Air Miles kaart koppelen aan mijn Etos kaart/app?

In je Etos account kun je je Air Miles kaart koppelen aan je Etos kaart door het nummer van de Air Miles kaart in te vullen. Je vindt je account in de app in het menu onder account of op etos.nl bij inloggen. Ga vervolgens naar Klantenkaart en voer hier het Air Miles nummer in.

Mijn Air Miles worden niet bijgeschreven nu ik de kaarten gekoppeld heb, wat nu?

Controleer eerst of de kaarten daadwerkelijk gekoppeld zijn: in je account in de app of online moet je dan het Air Miles kaartnummer zien. Controleer ook of je het juiste kaartnummer hebben ingevoerd. Zo niet, dan kun je dit nummer altijd wijzigen. Je kunt dit ook op de kassabon of het kassascherm zien.

Het duurt overigens altijd enkele dagen, en soms meer dan een week, voordat de Air Miles op je Etos aankopen worden bijgeschreven.

Mocht je na deze tijd nog steeds geen Air Miles hebben ontvangen, neem dan contact op met de Etos Consumentenservice.

Kan ik dezelfde Air Miles kaart aan meerdere Etos kaarten/apps koppelen?

Ja, dit is mogelijk.

Hoe kan ik mijn Air Miles kaart weer ontkoppelen/verwijderen?

Je kunt de Air Miles kaart gemakkelijk ontkoppelen door het kaartnummer te verwijderen uit je account (in de app of op etos.nl). Vergeet dan niet de wijzigingen in account op te slaan.

Kan ik mijn Air Miles kaart ook koppelen als ik niet deelneem aan Etos extra (aan een anonieme Etos kaart)?

Nee, het is niet mogelijk om een Air Miles kaart te koppelen aan een anonieme Etos kaart. Je hebt een account nodig om de kaarten te kunnen koppelen. Dit krijg je pas na deelname aan Etos extra.

De Etos kaart

Waar kan ik een Etos kaart ophalen?

In iedere Etos winkel in Nederland kun je een gratis Etos kaart ophalen.

Mijn kaart is kwijt/gestolen, wat nu?

Je kunt gratis een nieuwe kaart ophalen in de Etos winkel.

De nieuwe kaart moet wel gekoppeld worden aan je account om weer van de voordelen van Etos extra te kunnen profiteren. Je koppelt deze nieuwe kaart eenvoudig door hier in te loggen en bij klantenkaart het nieuwe nummer in te vullen. De gegevens, aankoophistorie en eventueel gespaarde spaarpunten worden automatisch gekoppeld aan de nieuwe kaart. Je kunt gewoon hetzelfde e-mailadres blijven gebruiken. Om extra aanbiedingen te blijven ontvangen, dien je altijd je nieuwe kaart te koppelen in je account.

Kan ik meer dan 1 kaart aan hetzelfde e-mailadres koppelen?

Nee, dat kan niet. De kaart is individueel en elke kaart heeft een uniek nummer.

Je kunt je kaartnummer van de plastic kaart wel invoeren in de app waardoor je zowel de plastic kaart als de kaart in de app naast elkaar kunt gebruiken. Beiden hebben dan het hetzelfde kaartnummer.

De Etos app

Ik heb al de Etos app, hoe kan ik de vernieuwde Etos app downloaden?

Controleer eerst of je niet al de nieuwste versie van de app hebt. Dit kun je heel makkelijk zien aan het icoon van de app. Is deze roze met een wit logo van Etos? Dan heb je de nieuwste versie van de app en kun je direct inloggen. Heb je nog de oude versie van de app (versie 1.3.9)? Ga dan naar de Apple App store of Google Play store en update je app. Je moet daarna één keer inloggen met je Etos extra account om gebruik te kunnen maken van de app.

Hoe weet ik of ik de nieuwste versie van de Etos app heb?

De vernieuwde app is heel makkelijk te herkennen aan het icoon van de app, deze is namelijk roze met een wit Etos logo.

Waarom heeft de vernieuwde Etos app geen stappenteller?

We maken plaats voor nieuwe leuke extra’s, daarom zit de stappenteller niet in de vernieuwde Etos app. Houd de nieuwsbrief en de nieuwtjes in de app in de gaten en blijf op de hoogte van alle leuke extra’s van Etos extra.

Wat zijn de voordelen van de Etos app?

Met onze app heb jij altijd je Etos kaart bij de hand, kun je optimaal genieten van alle extra’s van Etos extra én heb je gemakkelijk toegang tot de laatste nieuwtjes, onze webshop, de folder en meer!

Met welke besturingssystemen kan ik de Etos app gebruiken?

De Etos app is geschikt voor iOS 12 en hoger (iPhone 5s of hoger) en Android 5.0 en hoger (smartphones met een schermresolutie van 1280 x 720 of hoger). De app is niet geschikt voor Windows Mobile of andere mobiele platformen.

Waar kan ik de Etos app downloaden?

Je kunt de Etos app downloaden in de Apple App store (iOS) of via de Google Play Store (Android).

Het downloaden van de app loopt vast, wat nu?

Probeer het later opnieuw en controleer of je de laatste versie van je besturingssysteem hebt.

Ik wil de app downloaden en ik heb al een Etos extra account, hoe werkt dit?

Ga naar de Apple App store of Google Play store en download de app. Als je de Etos app al hebt, controleer dan of je de nieuwste versie hebt en klik anders op ‘update’. Open de app en klik op ‘Inloggen’. Log nu in met je Etos extra account om gebruik te kunnen maken van alle voordelen van de Etos app.

Ik wil de app downloaden en ik heb nog geen Etos extra account, hoe werkt dit?

Ga naar de Apple App store of Google Play store en download de app. Open de app en klik op ‘Registreren’, je dient namelijk eerst een Etos extra account aan te maken. Je kunt je nu registeren voor Etos extra door je naam, e-mailadres en een wachtwoord op te geven. Heb je al een Etos kaart? Dan kun je deze direct toevoegen aan je account. Heb je nog geen Etos kaart? Geen probleem! Dan krijg je van ons een eigen digitaal kaartnummer. Wanneer het registeren is voltooid, ga je terug naar de app. Daar klik je op ‘inloggen’ en moet je nog één keer inloggen om gebruik te kunnen maken van de Etos app.

Ik heb al een Etos kaart, maar wil ook de app gaan gebruiken, hoe gaat dat?

Je kunt de kaart en de app naast elkaar gebruiken. Je moet eerst de app downloaden in de Apple App store of via de Google Play store. Log vervolgens in (gebruik niet de link ‘Registreren’ maar de knop ‘Inloggen’) met je bestaande e-mailadres en wachtwoord voor Etos extra die je ook gebruikt hebt om je aan te melden met je kaart. Je kaart zit dan automatisch ook in de app. Je kunt daarna ook gebruik maken van alle andere voordelen van de app.

Is de app ook in het buitenland te downloaden?

De app is in België en Duitsland in de Apple App store of via Google Play store te downloaden.

Moet ik een account aanmaken voor Etos extra om gebruik te kunnen maken van de Etos app?

Ja, voor het inloggen in de app heb je een Etos extra account nodig.

Mijn telefoon is kwijt/gestolen, wat nu?

Bij verlies/diefstal/defect van je telefoon kun je de app downloaden op een andere telefoon en inloggen met het eerder door jou opgegeven e-mailadres en wachtwoord.

Hoe navigeer ik door de Etos app?

Links boven ga je naar het menu. Vanuit hier kun je naar: de folder, de Etos webshop, de winkelvinder en je kunt hier meer informatie over Etos extra vinden. Daarnaast kun je in de Etos app swipen tussen verschillende dingen: je spaarkaart en volle spaarkaarten, de nieuwtjes, extra aanbiedingen en de folder. Heb je meerdere volle spaarkaarten? Door naar onder te scrollen kun je al je volle spaarkaarten zien.

Waar staat mijn kaart in de Etos app?

Links onderin de app staat je Etos kaart. Wanneer je hierop klikt zie je de volledige kaart. Scan altijd de QR code in de winkel om punten en extra korting te ontvangen.

Waar vind ik de folder, winkelvinder, webshop en mijn account in de Etos app?

Klik links boven in de app op het menu. Hier staat de folder, winkelvinder, webshop en je account.

Waar vind ik mijn (volle) spaarkaart in de Etos app?

Wanneer je één of meerdere volle spaarkaarten hebt, is dit het eerste wat je ziet als je de app opent. Boven je volle spaarkaarten staat ook ‘volle spaarkaart’. Klik op je spaarkaart voor meer informatie.

Waar vind ik mijn extra aanbiedingen in de Etos app en hoe maak ik gebruik van deze aanbiedingen?

Je extra aanbiedingen vind je in de app onder het kopje ‘Extra aanbiedingen’. Hier kom je door tussen de verschillende onderwerpen te swipen. Om gebruik te kunnen maken van je aanbiedingen dien je wel je aanbieding te activeren. Wanneer je dit al hebt gedaan staat er bovenin de extra aanbieding ‘geactiveerd’. Klik op de aanbieding voor meer informatie.

Waar vind ik de nieuwtjes in de Etos app?

De nieuwtjes vind je in de app onder het kopje ‘Nieuwtjes’. Hier kom je door tussen de verschillende onderwerpen te swipen. Klik op het nieuwtje voor meer informatie.

Waar vind ik meer informatie over Etos extra in de Etos app?

Ga naar het menu links bovenin en klik op ‘Over Etos extra’. Hier vind je een uitleg over Etos extra, de veelgestelde vragen, ons privacybeleid en de actievoorwaarden.

Hoe kan ik uitloggen in Etos app?

Ga naar het menu links bovenin en klik op ‘Over Etos extra’. Nu kun je links onderin op ‘uitloggen’ klikken.

Stappenteller

Waarom heeft de vernieuwde Etos app geen stappenteller?

We maken plaats voor nieuwe leuke extra’s, daarom zit de stappenteller niet in de vernieuwde Etos app. Houd de nieuwsbrief en de nieuwtjes in de app in de gaten en blijf op de hoogte van alle leuke extra’s van Etos extra.

Sparen

Hoe werkt Etos extra sparen?

Klanten ontvangen bij elke euro 1 spaarpunt en bij 100 spaarpunten is je spaarkaart vol. Klanten sparen bij het spaarprogramma Etos extra voor korting, cadeaus en nog veel meer.

Ik heb geen spaarpunten ontvangen bij mijn laatste aankoop, wat nu?

Als er geen spaarpunten zijn ontvangen bij de laatste aankoop dan kunnen klanten met een geldige kassabon in een Etos winkel de punten alsnog op de Etos kaart of app laten bijschrijven.

Ik heb een volle spaarkaart, maar aan de kassa lijkt dat niet zo en nu krijg ik mijn spaarproduct niet mee, wat nu?

In de app kun je controleren of je inderdaad een volle spaarkaart hebt. Deze is zichtbaar bij ‘volle spaarkaarten’. Ook kan je je puntensaldo terugvinden in je account en in de app. Je hoeft de spaarkaart niet apart te activeren. Een volle spaarkaart is ook altijd zichtbaar als melding op de kassabon. Let wel op de looptijd van de volle spaarkaart. Deze is ook te vinden in je account en in de Etos app.

Ik spaar met de kaart, maar wil de app gaan gebruiken, kan dat?

Dit kan zeker, als je de app gedownload hebt is het belangrijk om met je bestaande mailadres en wachtwoord in te loggen in je account.

Blijven mijn spaarpunten en volle spaarkaarten van Etos Cadeau Sparen geldig bij Etos extra?

Ja je spaarpunten en volle spaarkaarten van Etos Cadeau Sparen worden automatisch omgezet naar Etos extra.

Heb jij een andere vraag of staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met Etos. Je kunt de Etos klantenservice op verschillende manieren bereiken:

Facebook

Twitter

Instagram

Telefoon: (088) 6594245 (maandag tot en met zaterdag van 8:30 tot 17:00 uur)

E-mail: info@etos.nl

 

Bekijk winkelmandje

Wij adviseren om Microsoft Internet Explorer 11 en lager niet te gebruiken. Voor veilig en optimaal gebruik van onze website adviseren wij het gebruik van Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Apple Safari.