Coronavirus persbericht

Corona update

Het Coronavirus brengt heel veel onzekerheid met zich mee. En vragen. Bij Etos doen we elke dag ons uiterste best om al jouw vragen te beantwoorden. Vind hier de meestgestelde vragen en actuele informatie omtrent Corona en de maatregelen in onze winkels en webshop.

Belangrijke mededeling

We zijn natuurlijk geen arts, maar zijn als gecertificeerd drogist voor veel mensen wel het eerste aanspreekpunt waar het gaat om hygiëne en gezondheid. Dit is een bijzondere tijd, met bijzondere uitdagingen. We leven met elkaar mee. Het is iets dat ons allemaal aangaat en dat we samen oppakken. En daarom vragen we om je hulp. Koop wat nodig is en houd in je achterhoofd dat er heel veel anderen zijn die ook onze producten nodig hebben.

Met vriendelijke groet,

Saskia Egas Reparaz
Algemeen directeur Etos

Veelgestelde vragen

1. Zijn jullie winkels open?
    Als gecertificeerd drogist is Etos voor velen het eerste aanspreekpunt op het gebied van hygiëne en gezondheid. Daarom blijven alle Etos-winkels deze weken wél open. Wel hanteren wij bepaalde veiligheidsvoorschriften in de winkel zoals op deze pagina omschreven. Wil je liever niet de deur uit? Dan kun je uiteraard ook gewoon online bestellen via etos.nl.

Benieuwd naar onze openingstijden? Raadpleeg onze winkelzoeker.

2. Is er voldoende voorraad?
    Over het algemeen zijn onze producten op voorraad, maar komt het wel voor dat sommige producten eerder uitverkocht zijn dan dat je normaal van ons gewend bent. Daarnaast ligt onze focus op dit moment op het bevoorraden van producten die in deze tijd essentieel zijn, dus het kan voorkomen dat het wat langer duurt voordat andere producten weer voorradig zijn.

3. Waarom kan ik van sommige producten maar een maximaal aantal bestellen?
    Het klopt dat je van sommige producten op dit moment maar één of een paar tegelijk kan bestellen. Dit omdat er veel anderen klanten zijn die deze producten ook nodig hebben. We proberen op deze manier iedereen te voorzien.

4. Wanneer wordt mijn online bestelling geleverd?
    Als je op zondag t/m vrijdag voor 22:00 uur besteld, ontvang je jouw pakketje de volgende dag in huis. Bestel je vrijdag na 22:00 uur? Dan ontvang je jouw pakketje op maandag.

Veiligheidsvoorschriften in de winkel

Denk aan jezelf en aan elkaar. Houd je daarom aan de volgende richtlijnen als je naar een van onze winkels komt:

• Kom alleen de winkel binnen.
  • Gebruik altijd een winkelmandje.
  • Houd in de winkel 1,5 meter afstand van andere klanten en medewerkers.
  • Als de winkelmandjes op zijn, dan is het maximale aantal klanten voor deze winkel bereikt.
  • Als de winkelmandjes op zijn, blijf buiten wachten (minimaal 5 meter van de ingang) en houd ook hier 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Betaal zoveel mogelijk contactloos (pinpas of mobiele telefoon) en/of reken waar mogelijk af bij onze zelfscan kassa's.

Daarnaast is het gebruik van testers en de verkoop van schepsnoep voorlopig niet mogelijk.

Volg indien nodig altijd de instructies op van onze medewerkers. Zo zorgen we samen voor een veilige werkplek en een veilige winkelomgeving. En natuurlijk zijn we er ook online voor je, op Etos.nl. Samen houden we het veilig. Bedankt voor je hulp.

Niet-medische mondkapjes

Sinds 1 juni 2020 is het dragen van een niet-medisch mondkapje verplicht in het Nederlandse OV. Dit zijn mondkapjes die niet gebruikt worden in de zorg. Ook bij bepaalde contact beroepen als kappers kan het van meerwaarde zijn om een niet-medisch mondkapje te dragen. Lees hier meer over mondkapjes

Informatie over het Coronavirus

Kijk voor actuele informatie omtrent het Coronavirus op www.rivm.nl

Bekijk winkelmandje

Wij adviseren om Microsoft Internet Explorer 11 en lager niet te gebruiken. Voor veilig en optimaal gebruik van onze website adviseren wij het gebruik van Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Apple Safari.