Coronavirus persbericht

Corona update

Het Coronavirus brengt heel veel onzekerheid met zich mee. En vragen. Bij Etos doen we elke dag ons uiterste best om al jouw vragen te beantwoorden. Vind hier de meestgestelde vragen en actuele informatie omtrent Corona en de maatregelen in onze winkels en webshop.

Laatst gewijzigd: 4 juni 2021

Belangrijke mededeling

Als gecertificeerd drogist is Etos voor velen het eerste aanspreekpunt op het gebied van hygiëne en gezondheid. Daarom blijven alle Etos-winkels deze weken wél open. We zijn natuurlijk geen arts, maar onze medewerkers doen elke dag hun uiterste best om al jouw vragen te beantwoorden. En om je te helpen met alle noodzakelijke producten. Zowel in de winkel als online op Etos.nl

Wat je vraag ook is, we helpen je verder.

Liefs, Etos

Veiligheidsvoorschriften in de winkel

Denk aan jezelf en aan elkaar. Houd je daarom aan de volgende richtlijnen als je naar een van onze winkels komt:

• Kom alleen de winkel binnen.
  • Gebruik altijd een winkelmandje.
  • Draag een mondkapje.
  • Houd in de winkel 1,5 meter afstand van andere klanten en medewerkers.
  • Als de winkelmandjes op zijn, dan is het maximale aantal klanten voor deze winkel bereikt.
  • Als de winkelmandjes op zijn, blijf buiten wachten (minimaal 5 meter van de ingang) en houd ook hier 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Betaal zoveel mogelijk contactloos (pinpas of mobiele telefoon) en/of reken waar mogelijk af bij onze zelfscan kassa's.

Daarnaast is het gebruik van testers en de verkoop van schepsnoep voorlopig niet mogelijk.

Volg indien nodig altijd de instructies op van onze medewerkers. Zo zorgen we samen voor een veilige werkplek en een veilige winkelomgeving. En natuurlijk zijn we er ook online voor je, op Etos.nl. Samen houden we het veilig. Bedankt voor je hulp.

Veelgestelde vragen

1. Zijn jullie winkels open?
    Als gecertificeerd drogist is Etos voor velen het eerste aanspreekpunt op het gebied van hygiëne en gezondheid. Daarom blijven alle Etos-winkels wél open. Wel hanteren wij bepaalde veiligheidsvoorschriften in de winkel zoals op deze pagina omschreven. Uiteraard kan je ook gewoon online bestellen via etos.nl.

Benieuwd naar onze openingstijden? Raadpleeg onze winkelzoeker.

2. Kan ik mijn online bestelling in de winkel afhalen?
    Heb je ervoor gekozen om je online bestelling in de winkel te laten leveren? Dan kan je deze gewoon ophalen binnen de openingstijden van onze winkels.

3. Waarom kan ik van sommige producten maar een maximaal aantal bestellen?
    Het klopt dat je van sommige producten maar één of een paar tegelijk kan bestellen. Dit omdat er veel anderen klanten zijn die deze producten ook nodig hebben. We proberen op deze manier iedereen te voorzien.

4. Is het dragen van een mondkapje verplicht in Etos winkels?
    Vanaf 1 december 2020 geldt in Nederland een mondkapjesplicht in de publieke binnenruimte, waaronder ook onze winkels. Hieronder volgt meer informatie:
    • wij volgen steeds de richtlijnen van de overheid
    • vanaf 1 december geldt daarom in onze winkels een mondkapjesplicht
    • wij attenderen klanten daarop bij binnenkomst in onze winkels

5. Wanneer wordt mijn online bestelling geleverd?
    Als je vandaag voor 22:00 uur besteld, ontvang je jouw pakketje binnen 2 werkdagen gratis thuis.

Bescherm jezelf en anderen tegen het coronavirus

Promotie: Promotie voorwaarden: Unicura alle varianten, combineren mogelijk. M.u.v. blokzeep.
€ 2.45
€ 2.99
Promotie: Promotie voorwaarden: Etos merk 2e zelfde product voor de halve prijs voor Etos extra leden. M.u.v. prijstopper, geneesmiddelen, cadeaukaarten, flesvoeding t/m 6 maanden en niet geldig i.c.m. andere acties en sale
promotie badge
€ 1.99
€ 2.49

Niet-medische mondkapjes

Een niet-medische mondkapje is een mondkapjes wat niet gebruikt wordt in de zorg. Het dragen van een mondkapje was al verplicht in het openbaar vervoer, op het vliegveld en in het vliegtuig en bij een persoonlijk afscheid bij overlijden. Sinds het laatste kamerdebat geldt in Nederland nu ook een mondkapjesplicht in de publieke binnenruimte. Het is vanaf 1 december 2020 dan ook verplicht om in een Etos winkel een mondkapje te dragen. Lees hier meer over mondkapjes.

€ 2.99

Hoe draag ik een mondkapje?

Informatie over het Coronavirus

Kijk voor actuele informatie omtrent het Coronavirus op www.rivm.nl

bekijk winkelmandje

Wij adviseren om Microsoft Internet Explorer 11 en lager niet te gebruiken. Voor veilig en optimaal gebruik van onze website adviseren wij het gebruik van Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Apple Safari.