Oesters

Libido en voeding

Seks is hartstikke gezond. Het vermindert stress en pijn en het is ook genoeg eens goed voor je hart, geheugen en immuunsysteem. Benieuwd welke voedingsmiddelen je zin in seks kunnen verhogen? Lees dan snel verder.

Libidoverhogende ingrediënten

Kan jouw libido wel een boost gebruiken? De volgende voedingsmiddelen een positief effect op je libido:

  • Koffie: het wordt niet voor niets een ‘bakje troost’ genoemd. Koffie stimuleert namelijk serotonine en dopamine: de hormonen die je goed laten voelen. 
  • Pinda’s: neem een handje of verwerk ze in een gerecht. Pinda’s bevatten namelijk het bijzondere stofje histidine, dat ervoor zorgt dat je orgasmes intenser worden!
  • Bruine rijst: bruine rijst bevat onder andere zink. Dit mineraal heeft een gunstig effect op je libido.
  • Avocado: avocado’s bevatten een hoog gehalte aan foliumzuur, dat de bloedcirculatie bevordert. En een verhoogde bloedcirculatie kan dan weer je zin in seks verhogen. Avocado’s zijn ook rijk aan vitamine B6. Deze vitamine draagt bij aan een normale energiehuishouding, waardoor je de seks ook nog eens langer volhoudt.
  • Asperges: wil je vooral wat ‘actiever’ worden in bed? Asperges zijn rijk aan vitamine E en stimuleren de productie van hormonen die nodig zijn voor actieve seks.
  • Bananen: dit fruit is vooral goed voor de heren. Ze zitten vol enzymen, zoals bromelaïne, die goed zijn voor hun libido. Bovendien leveren ze veel energie, omdat ze vitamine B bevatten.
  • Selderij: deze groente bevat androsterone. Dit is een mannelijk hormoon dat vrouwen weet op te winden.
  • Vijgen: deze vrucht verhoogt je libido en seksuele uithoudingsvermogen. Dit komt doordat ze veel aminozuren bevatten, die nodig zijn voor de aanmaak van dopamine.
  • Oesters: deze eetbare weekdieren zijn rijk aan zink, dat nodig is voor de productie van het mannelijk hormoon testosteron. Testosteron zorgt voor een goede seksdrive!
  • Zeewier: deze algen bevatten veel ijzer, calcium en jodium en zijn lustopwekkend.

Is alléén voeding genoeg?

Het aanpassen van je voedingspatroon zal lang niet altijd de sleutel zijn tot meer actie tussen de lakens. Hoeveel zin je hebt in seks wordt namelijk door veel meer factoren bepaald dan enkel je voedingspatroon. Bovendien verschilt het per persoon, per levensfase en per dag hoeveel zin je hebt in seks.

Heb je een vraag of wil je persoonlijk advies? Kom dan langs in de dichtstbijzijnde Etos winkel. Wat je vraag ook is, we staan voor je klaar.

Bekijk winkelmandje

Wij adviseren om Microsoft Internet Explorer 11 en lager niet te gebruiken. Voor veilig en optimaal gebruik van onze website adviseren wij het gebruik van Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Apple Safari.