Alles voor jou bij

Mineralen

Krijg jij voldoende mineralen binnen? Of heb je stiekem geen idee? Voor een goede gezondheid en een normale groei is het belangrijk om naast vitamines, voldoende mineralen binnen te krijgen. Vooral omdat jouw lichaam deze zelf niet kan aanmaken. We zetten alle mineralen voor je op een rijtje en vertellen je hoeveel je waarvan nodig hebt. Zo hebben zwangere vrouwen een verhoogde ijzerbehoefte. Je haar en nagels een boost geven? Let dan op je selenium inname! En hoe zit dat ook alweer met calcium en een vegan dieet? We helpen jou graag met een happy & healthy lifestyle!

Calcium

Calcium is een mineraal dat iedereen nodig heeft. Het draagt bij aan gezonde tanden en botten. Ook je hart en zenuwen hebben calcium nodig om goed te functioneren. 

Lees meer

IJzer

IJzer is misschien wel het bekendste van alle mineralen. Popeye werd ijzersterk dankzij zijn dagelijkse blikje spinazie. Maar word je van ijzer echt zo sterk? En zit er wel zoveel ijzer in spinazie? 

Lees meer

Kalium

Kalium, ook wel potassium genoemd, is een mineraal dat onder andere helpt bij het verlagen van de bloeddruk. In een heel groot deel van onze dagelijkse voeding komt kalium voor. 

Lees meer

Magnesium

Magnesium draagt bij aan gezonde spieren en botten. Dit mineraal maak je niet zelf aan, dus het is belangrijk om er genoeg van binnen te krijgen via je dagelijkse voeding. 

Lees meer

Selenium

Selenium of seleen is betrokken bij veel verschillende lichaamsprocessen. Ondanks de belangrijke rol die dit mineraal vervult, doet de naam misschien niet direct een belletje rinkelen. 

Lees meer

Zink

Zink speelt een rol in het functioneren van vele delen van ons lichaam. Zo hebben bijvoorbeeld je ogen, huid, haar en weerstand profijt van dit mineraal. Ook draagt het bij aan gezonde botten en een goed geheugen. 

Lees meer

Alles weten over vitamines? Bekijk ook ons vitamineoverzicht.

Naar vitamines