Vertraging op bezorgen van bestellingen en retouren. Lees meer

thuis werken laptop en koffie en notitieboek

Thuiswerken: 7 handige tips!

De komende tijd moet iedereen die het kan, thuiswerken. Dat is best een uitdaging. Want hoe verleidelijk is het om de hele dag in je pyjama te blijven zitten? Of om even dat huishoudelijke klusje te doen waar je nooit aan toekwam? Wij vertellen je hoe je zo productief mogelijk thuis kunt werken. Lees verder!

Tip 1: doe alsof het een normale kantoordag is

Sta op tijd op, neem een douche en kleed jezelf aan. Het creëren van structuur is extra belangrijk wanneer je thuiswerkt. Door een duidelijk werkschema te maken én je hieraan te houden, kun je onderscheid maken tussen werk en privé. Begin dus op een vast tijdstip en werk niet langer door dan normaal. Houd ook regelmatig een pauze om te ontspannen.

Tip 2: creëer een fijne werkplek

Werken vanuit je bed of vanaf de bank is een absolute no go! Dit is ontzettend slecht voor je rug en nek. Bovendien ga je deze fijne plekken dan associëren met werk. Dat wil je natuurlijk niet! Kies dus voor een vaste werkplek aan tafel met een goede stoel. Als je een aparte werk- of studeerkamer hebt, is dit natuurlijk ideaal. Heb je die luxe niet? Creëer dan een werkplek op de hoek van je eettafel. Dan heb je toch een eigen plekje en kun je spullen laten liggen als je wilt.

Tip 3: haal een frisse neus tussendoor

Ga in je pauze een rondje wandelen. Hierbij is het op dit moment heel belangrijk om drukke plekken, zoals parken en markten, te vermijden. Zit je in quarantaine en is een rondje wandelen op dit moment geen optie voor jou? Haal dan toch even een frisse neus in je tuin, op je balkon of zet een raam open. Buitenlucht en zonlicht is ontzettend belangrijk voor je gezondheid. Dus pak die vitamine D wanneer het kan!

Tip 4: houd je normale slaappatroon aan

Zowel voor jezelf als voor je kinderen geldt: slaap voldoende! Zeker in deze hectische tijden is een goede nachtrust onmisbaar. Zo kun je namelijk herstellen van alle lichamelijke en mentale inspanningen van de dag. Geef ook niet toe aan de verleiding om te veel uit te slapen, dat is namelijk ook niet goed voor je gezondheid. Voor volwassenen is zo’n zeven tot acht uur slaap gezond. Kinderen hebben een stuk meer slaap nodig. In ons artikel over nachtrust vind je een overzicht van de hoeveelheid slaap die je per leeftijd nodig hebt. Heb je moeite met slapen? Lees dan ons artikel over insomnia en kijk wat jij kunt doen tegen slapeloosheid.

Shop nu onze favoriete producten voor een goede nachtrust

€ 13,59
€ 3,99
€ 599,00
60x70,
€ 23,95
capsule
€ 14,99

Bekijk hier ons gehele assortiment aan slaaphulpmiddelen > 

Tip 5: keep in touch!

Het feit dat we nu thuiswerken, betekent niet dat je geen contact meer met je collega’s kan hebben. Plan dus regelmatig belafspraken in. Dit geeft structuur aan je dag en maakt je werkdag een stuk minder eenzaam. Een kopje koffie drinken met je collega’s kan namelijk ook virtueel!

Tip 6: maak afspraken met je partner of huisgenoten

Zeker wanneer je kinderen in huis hebt, is het heel belangrijk om duidelijke afspraken te maken met je partner. Spreek bijvoorbeeld af dat je om de beurt twee uur voor de kinderen zorgt, zodat de ander ongestoord kan werken. Woon je met huisgenoten? Ook dan is het heel belangrijk dat je afspreekt dat je huisgenoot niet zomaar de muziek of tv hard aanzet. Duidelijke afspraken zijn heel belangrijk om ervoor te zorgen dat je elkaar niet de tent uitvecht!

Tip 7: ben er voor elkaar

Naast de bovenstaande tips is het allerbelangrijkste: blijf elkaar opvrolijken en aanmoedigen. Help je collega’s als ze tegen problemen aanlopen, houd het gezellig en wees trots op elkaar. Zo komen we samen deze moeilijke periode door! 

Heb je een vraag of wil je persoonlijk advies? Kom dan langs in de dichtstbijzijnde Etos winkel. Wat je vraag ook is, we staan voor je klaar. 

 

Bekijk winkelmandje